וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטיעת רגל הקצינה בגולן: גדר שדה מוקשים פורקה ללא סיבה

9.3.2015 / 22:31

מפקד פיקוד הצפון העביר את ממצאי תחקיר האירוע, שבו נקטעה רגלה של רס"ן אירנה בינמוביץ' לרמטכ"ל. הערה פיקודית תינתן למפקד החטיבה המרחבית "חרמון" ולשני קצינים נוספים שנמצאו אחראים

צילום: דוברות בית החולים רמב"ם, אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

(הקצינה הפצועה מפונה לבית החולים, פברואר 2015)

פיצוץ המוקש בצפון רמת הגולן בחודש שעבר, שבו איבדה קצינת צה"ל את רגלה, נבע משורת ליקויים ונהלים לא תקינים – כך עולה מממצאי תחקיר האירוע בצה"ל שהציג היום (שני) מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, לרמטכ"ל גדי איזנקוט. בעקבות זאת קיבלו כמה קצינים הערות פיקודיות וחודדו הנהלים בדבר בדיקת שדות מוקשים ואופן ההתנהלות בהם.

בתחקיר נחשפה סדרה של נהלים לא תקינים שהופעלו במהלך האירוע. בין היתר נמצא כי הכוח פירק את הגדר של שדה המוקשים מסיבה שאינה ברורה, ככל הנראה בעת פינוי שלגים במקום. כמו כן, נמצאו ליקויים בעבודת המטה בתכנון המשימה.

הרמטכ"ל איזנקוט קיבל את החלטת אלוף כוכבי להעיר הערה פיקודית למפקד החטיבה המרחבית "חרמון" בשל אחריותו הפיקודית על האירוע. כמו כן, הוחלט להעיר הערה פיקודית מטעם מפקד עוצבת "בשן" לשני קציני מטה נוספים במטה החטיבה המרחבית "חרמון" בשל אחריותם המקצועית.

עוד ידיעות צבא וביטחון:
שופט צבאי שחרר שב"ח: "יש לתת אישורים רבים יותר"
תחקיר צה"ל: הדייג הפלסטיני נורה אף שלא חרג מהטווח
אל תקרא לי ג'ובניקית: השוטרות שהפכו למגן אנושי בירושלים

הגעת הקצינה שנפצעה ממוקש בנחל סער לביה"ח רמב"ם. פברואר 2015. פיוטר פליטר, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הקצינה הפצועה לבית החולים רמב"ם/מערכת וואלה! NEWS, פיוטר פליטר

ב-4 בפברואר הגיעה רב-סרן אירנה בינמוביץ', מהחטיבה הטכנולוגית של זרוע היבשה, לגדר המערכת מול מג'דל שמס, בסמוך לנחל סער, כשהיא מלווה בחיילים נוספים. במהלך פעילותם במקום התפוצץ מוקש והקצינה נפצעה באורח בינוני-קשה. היא פונתה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

תחקיר של המשטרה הצבאית החוקרת שפורסם לפני כחודש העלה כי מדובר היה ב"תקלה חמורה". גורמים מקצועיים מתחום ההנדסה הקרבית הסבירו כי ידוע שיש באזור הזה סחף באדמה, בפרט על רקע תנאי מזג האוויר הקשים באותה תקופה שכללו שלגים, גשמים מרובים וזרימה גבוהה של מים בנחל סער ובסביבה. כתוצאה מכך, מוקשים נגד אדם שטמן צה"ל לפני עשרות שנים, נעים ללא בקרה.

"במהלך סיור שגרתי בסמוך לגדר הקצינה כמעט נהרגה", אמר גורם מקצועי. "הגורמים שנכנסו לאזור לא ידעו שיש סכנת מוקשים כתוצאה מסחף אדמה. באותו אזור, ימים קודם לכן, היו עבודות על הגדר בעקבות תקלת תקשורת". לדבריו, אין די בקרה על תנועת המוקשים וההתרעות לגביהם. "ככל שאתה מעמיק בנושא, אתה מגלה שתחום המיקוש פרוץ. זה יכול לקרות גם מחר".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully