וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינת צה"ל איבדה את רגלה בפיצוץ מוקש בצפון רמת הגולן

הקצינה נפצעה בעת ביצוע עבודות בסמוך לגדר המערכת, בשל פיצוץ מוקש שנסחף בנחל סער. מסוק שהוזנק למקום פינה אותה לבית החולים רמב"ם, שם עברה ניתוח מוצלח ומצבה כעת מוגדר בינוני. נסיבות האירוע נבדקות

צילום: דוברות בית החולים רמב"ם, אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

קצינת צה"ל איבדה היום (רביעי) את רגלה לאחר שעלתה על מוקש שנסחף בנחל סער שבצפון רמת הגולן. זאת, במהלך ביצוע עבודות בסמוך לגדר המערכת. היא פונתה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה כשמצבה מוגדר קשה-בינוני.

ד"ר דורון נורמן, מנהל המערך האורטופדי בבית החולים רמב"ם, מסר כי הקצינה נותחה בהצלחה וכי כעת מוגדר מצבה בינוני ואין סכנה לחייה.

לפני כשנה וחצי נהרג טוראי רועי אלפי, בן 19 מגן יבנה ששירת כלוחם בהנדסה קרבית, בפיצוץ מוקש בסמוך למושב יונתן ברמת הגולן. התקרית הקשה אירעה במהלך הכשרת פינוי אמת של שדה מוקשים נגד טנקים. חוליה אחת סיימה לחשוף מוקשים ויצאה מהשטח. בשלב זה נכנס צוות סילוק על מנת למקם את לבנות החבלה לפיצוץ, ומסיבה לא ברורה אחד המוקשים הופעל. שני חיילים עפו מההדף שנגרם כתוצאה מההתפוצצות ואלפי נהרג. מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, הורה על הקמת ועדה שתבדוק את הנסיבות שקדמו להתפוצצות המוקש. כמו כן, האלוף הורה לעצור את כל הפעילות לסילוק שדות המוקשים ברמת הגולן עד להודעה חדשה.

לפני כחמש שנים נפגעו שני אחים, בן 11 ובת 12 מרמת השרון, בפיצוץ מוקש בהר אביטל הסמוך לקיבוץ מרום גולן שבצפון רמת הגולן. אחד הילדים, דניאל יובל שמו, איבד את רגלו בפיצוץ. שלושה בני משפחה נוספים של השניים נפצעו באורח קל.

הגעת הקצינה שנפצעה ממוקש בנחל סער לביה"ח רמב"ם. פברואר 2015. פיוטר פליטר, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הקצינה לרמב"ם/מערכת וואלה! NEWS, פיוטר פליטר
ד"ר האני באחוס, מנהל מערך הטראומה בביה"ח רמב"ם. אדריאן הרבשטיין
ד"ר האני באחוס מנהל יחידת הטראומה ברמב"ם/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully