וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר צה"ל: הדייג הפלסטיני נורה אף שלא חרג מהטווח

8.3.2015 / 10:30

אף שתחילה טען צה"ל כי הדייג הפלסטיני שנורה למוות עבר את קו ששת המיילים המותרים לתנועה, תחקיר ראשוני של חיל הים מעלה כי אין זה המצב וכי הוא נורה משום שתנועתו המהירה עוררה חשד. גורם צבאי: "הכוח פעל בהתאם להוראות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הדייג הפלסטיני שנורה למוות בידי כוח צה"ל מול חופי עזה בסוף השבוע לא חרג מהטווח המותר לתנועה - כך עולה הבוקר (ראשון) מתחקיר ראשוני שערך חיל הים בנושא. גורם צבאי המעורה בפרטי התחקיר טען: "הכוח פעל בהתאם להוראות הפתיחה באש". הגורם הוסיף כי התחקיר בנושא טרם הסתיים.

תחילה מסר דובר צה"ל כי הכוח פתח בירי הרתעתי לאחר שכמה כלי שיט פלסטיניים חרגו מהאזור המותר, ופגע בדייג. עם זאת, בבדיקה נוספת התברר כי הוא לא חרג מקו ששת מיילים הימיים, שבו מתאפשר לכלי שיט פלסטיניים לנוע מאז מבצע "צוק איתן". מהתחקיר עולה כי הכוח חשד בדייג בשל תנועתו המהירה, ולכן פתח לעברו באש.

בדובר צה"ל אישרו כי הדייג לא חרג מהטווח המותר.

האירוע התרחש בליל שבת בסביבות השעה 1:30 בלילה. כוח של חיל הים פתח באש לעבר כמה כלי שיט, וממנה נפצע הדייג הפלסטיני, תאופיק אבו ריאלה, בן 34. תחילה טען דובר צה"ל שהוא נפצע באורח קל בלבד, אך כעבור זמן קצר הודיעו הפלסטינים כי הוא מת מפצעיו בבית החולים, וגורם ביטחון ישראלי אישר את הדברים.

עוד ידיעות צבא וביטחון:
אל תקרא לי ג'ובניקית: השוטרות שהפכו למגן אנושי בירושלים
כיבוש מוצבים ויציאה ממנהרות: בחמאס נערכים למלחמה הבאה
גיבורי היום: האנשים שנטרלו את המחבל בבירה משחזרים

דייגים פלסטינים מול חופי עזה, פברואר 2015. AP
דייגים פלסטינים מול חופי עזה/AP

בשל המתיחות בין ישראל לחמאס, בחיל הים לא לוקחים סיכונים מיותרים וכמעט בכל יום מרחיקים כלי שיט שעל מרביתם דייגים תמימים שמחפשים אחר להקות דגים בגבול הימי. "הדייגים הפלסטינים נעים בעקבות זרמי המים, שם יש תנאים נוחים יותר לדיג למרות האזהרות שלנו", הסביר גורם בחיל.

בצה"ל חוששים מאוד מחריגה של כלי שיט פלסטיניים ממרחב הדיג המוגדר לצורכי טרור או הברחת אמצעי לחימה. בשל כך נרשמה בחודש האחרון עלייה ניכרת במספר המקרים שבהם ירו לוחמי חיל הים לעבר כלי שיט שהגיעו מהרצועה. כמו כן, הלוחמים עוצרים דייגים פלסטינים שחורגים מהמרחב ומעבירים אותם לחקירה בישראל. "כל חריגה מתקבלת בתגובה. קריאות לחזור אחורה - ולאחר מכן ירי לאוויר", הוסיף הגורם. "לא ממהרים לירות לעבר דופנות כלי השיט או לפגוע. מעצר חשודים מתבצע כשזה אפשרי מבצעית".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully