וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: ללא הסכם ראוי - נפרוש מהשיחות עם איראן

נשיא ארה"ב אמר בריאיון ל-CBS כי כל הסכם חייב לאפשר לכל מעצמות המערב לוודא שאיראן לא עומדת לפתח פצצה גרעינית, וגם אם היא "תרמה" בנושא, על ההסכם להשאיר מספיק זמן בשביל לגלות זאת. "אין מה להפסיד מהשיחות"

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

(זריף: "לא הייתי פה אם לא הייתי חושב שיש אפשרות להסכם")

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום (ראשון) כי וושינגטון תפרוש משיחות הגרעין עם איראן אם לא יושג הסכם ראוי. אובמה, שהתראיין לרשת CBS, הוסיף כי כל הסכם חייב לאפשר לכל מעצמות המערב לוודא שאיראן לא עומדת לפתח פצצה גרעינית, וגם אם היא "תרמה" בנושא, על ההסכם להשאיר מספיק זמן בשביל לגלות זאת. דבריו של אובמה מגיעים על רקע החששות בישראל ובמדינות המפרץ מההסכם המסתמן, שלטענתן לא ימנע מטהראן להתחמש בנשק להשמדה המונית.

"אם לא יהיה הסכם, נפרוש", ניסה אובמה להדוף את הביקורות על כך שההסכם יסכן את ביטחונה של ארצות הברית. "אם לא נוכל להבטיח שהם לא הולכים להשיג נשק גרעיני ושיש מספיק זמן לפעול, גם אם הם יחליטו לרמות. אם לא יהיה הסכם מסוג זה, אז לא נחתום עליו", הבהיר אובמה.

לקריאה נוספת בנושא
פרשנות: ביחד נגד איראן, אבל שאף אחד לא יגלה
קרי: "אין דחיפות להגיע להסכם גרעין, חייבים הסכם טוב"
אובמה מחייך: אחרי נאום נתניהו - הדמוקרטים נגד סנקציות על איראן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, 24 בפברואר 2015. רויטרס
"אם לא יהיה הסכם, נפרוש". אובמה/רויטרס

"במהלך החודש הקרוב, אנחנו נוכל לקבוע אם הם מוכנים לקבל הסכם שהוא לחלוטין מתקבל על הדעת, אם אכן הם באמת מעוניינים בתכנית גרעין לצרכי שלום בלבד", התייחס אובמה לתאריך היעד של ה-24 במרץ, עד אז אמורים להגיע הצדדים להסכם מסגרת. עם זאת, תאריך היעד הסופי הוא בסוף יוני. "אם תהיה לנו שקיפות חסרת תקדים במערכת שלהם, ואם נוכל להבטיח שהם באמת לא מפתחים מערכות נשק, אז יוכל להיות הסכם. עם זאת, זה דורש מהם להסכים להגבלות על תכנית הגרעין שלהם, שעד כה לפחות הם לא היו מוכנים לקבל", הוסיף אובמה.

הוא הודה כי המשא ומתן נכנס לשלב המכריע שלו, משום שהוא התקדם לאורך כל השנה האחרונה. לדבריו, החדשות הטובות הן שאיראן פועלת על פי הסכם הביניים שנחתם בנובמבר 2013 ושהיא לא התקדמה בתכנית הגרעין שלה במהלך התקופה. "אנחנו לא מפסידים שום דבר מהשיחות האלו", סיכם נשיא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully