וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "אין דחיפות להגיע להסכם גרעין, חייבים הסכם טוב"

7.3.2015 / 18:06

שר החוץ של ארה"ב נפגש היום עם מקבילו הצרפתי והדגיש: "אם לא היינו חושבים שיש עוד מה להשיג בשיחות, היה נחתם כבר הסכם". סגן נשיא איראן אמר היום כי "חסמים טכניים" הוסרו בשיחות שהתקיימו בשיחות בז'נבה בחודש שעבר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי התייחס היום (שבת) לשיחות הגרעין של המעצמות עם איראן, ואמר הוא לא מרגיש דחיפות להגיע להסכם בנושא הגרעין. "אנחנו חייבים להגיע לעסקה הנכונה", הדגיש בתום פגישה בפריז עם מקבילו הצרפתי, לורן פביוס.

לדבריו, ארצות הברית וצרפת "רואות עין בעין" את הצורך להקשיח את ההגבלות והפיקוח שיוטלו על תכנית הגרעין של איראן במסגרת ההסכם. עם זאת, הוסיף כי הוא אופטימי באשר להגעה להסכם מסגרת בין איראן למעצמות. "אם לא היינו חושבים שהיה עוד מה להשיג בשיחות, היה לנו כבר הסכם. הסיבה שלא היה הסכם עד כה היא שאנו מאמינים שיש עדיין פערים שניתן לסגור. יש עוד דברים שניתן לעשות".

המעצמות ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה פועלות על מנת להגיע להסכם ראשוני עם איראן עד סוף החודש, ולהסכם סופי עד ה-30 ביוני.

לקריאה נוספת:
כתב האישום שעשוי להפיל את הסנקציות נגד איראן
האיחוד האירופי: "הסכם טוב עם איראן נמצא בהישג יד"
אובמה מחייך: אחרי נאום נתניהו - הדמוקרטים נגד סנקציות על איראן

שר החוץ ג'ון קרי בשימוע בקונגרס, פברואר 2015. רויטרס
"אנו מאמינים שיש עדיין פערים שניתן לסגור". קרי/רויטרס

בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה היום כי סגן נשיא איראן, עלי אכבר סאלחי, אמר כי "חסמים טכניים" שנגעו לתכנית הגרעין ופגעו בסיכוי להגיע להסכם הוסרו בשיחות שהתקיימו בז'נבה, בירת שוויץ, בחודש שעבר. בשיחות נכחו קרי, מקבילו האיראני מוחמד ג'וואד זריף, סאלחי ושר האנרגיה של ארצות הברית, ארנסט מוניץ.

"עמדנו בפני חסמים טכניים בשיחות, אבל הן הוסרו בשיחות עם השר מוניץ", אמר סאלחי, המכהן גם כראש סוכנות האטום של איראן.

סאלחי הוסיף כי שיחותיו עם מוניץ נשאו נשאו פרי. "שוחחנו על העשרת אורניום, כור המחקר באראק, מחקר ופיתוח ונושאים נוספים", אמר. "נקטנו בצעדים חיוביים, הצלחנו להסיר את הדאגות המדומות בנוגע לעניינים טכניים והגנו על האינטרסים הלאומיים שלנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שיחות הגרעין בין נציגי איראן וארה"ב – ז'נבה, 22 בפברואר 2015. מחלקת המדינה, אתר רשמי
מוניץ, קרי, זריף וסאלחי, בחודש שעברה בז'נווה/אתר רשמי, מחלקת המדינה

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, אמרה אתמול כי "הסכם טוב" עם איראן "נמצא בהישג יד". "אני מאמינה שלא תהיה עסקה כלל אם זו לא עסקה טובה, וזה מסר שאנחנו חייבים להעביר לכל החברים והשותפים שלנו", הוסיפה.

בדבריה התייחסה מוגריני ברמיזה לביקורת שהביע ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בקונגרס על ההסכם המתגבש בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully