וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עיראק החמיצה הזדמנות לחסל את מנהיג דאעש

ה"סאנדיי טיימס" דיווח הבוקר כי המודיעין העיראקי איתר בחודש נובמבר מפגש של בכירי דאעש, ובראשם אבו-בכר אל-בגדאדי. עם זאת, האישור לפתוח באש לא הגיע בזמן ליחידת העילית שכיתרה את המבנה

צילום: ללא קרדיט עריכה: ללא קרדיט

(בסרטון: הופעתו הפומבית היחידה של אבו-בכר אל-בגדאדי, בשנה שעברה במוסול)

העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" מדווח כי יחידה עילית של כוחות הביטחון העיראקיים ניסתה להתנקש בחייו של מנהיג דאעש, אבו-באכר אל-בגדאדי בחודש נובמבר האחרון. על פי הדיווח, המודיעין העיראקי גילה כי בגדאדי ובכירים נוספים בארגון מתכנסים באזור העיר קאים, בתוך מבנה המשמש כגן ילדים.

על פי הדיווח, האישור הסופי לחסל את בגדאדי התמהמה, בשל קצר בתקשורת בין משרד ההגנה ומשרד ראש הממשלה. בגדאדי עזב את המקום, והתקיפה כשלה. יצוין כי בחודשים האחרונים דווח כמה פעמים על מותו של בגדאדי ושל בכירי הארגון, ומהימנות הדיווח אינה ברורה.

לקריאה נוספת
הגנרל האיראני שמחסל את דאעש // פרופיל
בזכות ההפצצות מהאוויר: כך ספג דאעש מהלומה כלכלית כואבת
בלי רחמים: דאעש מחריב עיר אשורית בת אלפי שנים בעיראק

מסוק קרב של חיל האוויר העיראקי משגר רקטות בלחימה עם דאעש סמוך לעיר תיכרית  - 7 במרץ 2015. רויטרס
מסוק קרב עיראקי משגר רקטות בלחימה עם דאעש סמוך לתיכרית, אתמול/רויטרס

בימים האחרונים פועל דאעש להחריב ערים עתיקות בעיראק ובסוריה. משרד התיירות העיראקי דיווח בסוף השבוע כי אנשי דאעש השמידו את עתיקות העיר חאטרה שבמחוז נינווה. העיר נוסדה בימי האימפריה הסלאוקית, במאה השלישית לפני הספירה. אנשי דאעש החריבו לפני כן את עתיקות העיר האשורית כלח (תל נמרוד) וניפצו פסלים במוזיאון במוסול.

במקביל, דאעש נאבק על השליטה בעיר האסטרטגית תיכרית, השוכנת על גדות החידקל, באמצע הדרך שבין בגדאד למוסול. 30 אלף חיילים עיראקים פתחו במתקפה לכיבוש העיר מידי דאעש, כשהם מגובים באלפי חיילים החברים במיליציות שיעיות, המכוונים על ידי הגנרל האיראני קאסם סולימאני.

בתוך כך, ארגון הטרור בוקו חראם, הפועל מאז 2009 להפוך את ניגריה לחליפות איסלאמית, נשבע אמונים לדאעש ולמנהיגו, אבו-בכר אל-בגדאדי. "אנו מכריזים על נאמנותנו לחליפות, ונשמע לה ונציית לה בזמנים של קושי ושגשוג", נאמר בהודעה מוקלטת שפורסמה בסוף השבוע ברשתות חברתיות המזוהות עם הארגון באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully