וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: צעיר שחור לא חמוש נורה למוות בידי שוטר בארה"ב

7.3.2015 / 10:06

שוטר שהוזעק לדירה בעיר מדיסון, ויסקונסין, נאבק עם בן 19 שהיה מוכר למשטרה וירה בו למוות. עשרות הגיעו למקום והפגינו נגד התנהלות המשטרה. ראש העיר הודיע כי תוקם ועידת חקירה. "טרגדיה שלא ניתנת לתיאור"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

משטרת ויסקונסין ירתה הלילה (שישי) למוות בנער שחור, שככל הנראה לא היה חמוש. בעקבות התקרית אירעו הפגנות בזירת הירי שבעיר מדיסון, בירת המדינה. מדובר באירוע נוסף בשרשרת המקרים שאירעה לאחרונה בארצות הברית, שבמהלכם נורו למוות אזרחים שחורים בידי המשטרה. רק ביום שני האחרון פורסם תיעוד של שוטרים היורים למוות בחסר בית ממוצא קמרוני בלוס אנג'לס.

מפכ"ל משטרת מדיסון מייק קוול סיפר לכתבים הלילה כי השוטר הגיב לקריאה על מהומה שפרצה בדירה בעיר ואז פרץ לדירה שם נמצא הצעיר בן ה-19, שהיה חשוד גם בתקיפה שאירעה לאחרונה. לדברי המפכ"ל, פרץ מאבק בין השוטר לצעיר, שבסופו נורה הצעיר למוות.

לקריאה נוספת
השוטר הלבן שירה בנער השחור מפרגוסון: "הוא נראה כמו השטן"
הפגנות אחרי ששוטר זוכה מחניקה שגרמה להרג רוכל שחור
מחאה בניו יורק: מאות שוטרים הפנו את גבם לראש העיר

הפגנות בעיר מדיסון, ויסקונסין, בסמוך למקום שבו נורה למוות צעיר שחור בידי המשטרה, 07 במרץ 2015. טוויטר, צילום מסך
מפגינים מחוץ לזירת הירי בצעיר במדיסון, הלילה/צילום מסך, טוויטר

"מחקירה ראשונית של האירוע לא עולה כי הקורבן עשה שימוש באקדח או בכלי נשק אחר", מסר קוול. סרטונים שפורסמו ברשת החברתית תיעדו עשרות מפגינים שהתאספו בזירת הירי, כשהם צועקים: "על מי נסמוך? לא על המשטרה", בזמן שהשוטרים נכחו במקום. העיתון ויסקונסין סטייט ז'ורנל דיווח כי חבריו של הצעיר, שזוהה כאנתוני רובינסון, הגיעו למקום וסיפרו שהוא היה אדם מאושר. "אני עדיין לא מסוגל לקלוט את כל זה", סיפר ג'ק ספולדינג בן ה-17.

ראש העירייה פול סוגלין סיפר לעיתון כי תוקם ועידת חקירה לאירוע, כנדרש על פי חוק חדש שהועבר במדינת ויסקונסין. "זאת טרגדיה שלא ניתנת לתיאור", אמר ראש העיר. "אני צופה שיהיה זעם רב ותסכול בשל האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully