וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הפגישה בין הנהלת כיל לעובדים התפוצצה - וחודשה

3.3.2015 / 11:42

הצדדים הסכימו לחדש את ההידברות בנוגע לצעדי ההתייעלות בחברות כיל ללא תנאים מוקדמים. כבר בפגישה הראשונה בנושא הורגשה מתיחות והיא הופסקה, אך כעבור זמן קצר חודשה

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

כחודש לאחר שהחלו עובדי חברות קבוצת כיל לשבות במחאה על הכוונה לפטר מאות מעובדיהן, נציגי ההנהלה והעובדים נפגשו הבוקר (שלישי) בניסיון לחדש את המשא ומתן בנוגע למשבר במפעליה סביב תכנית ההתייעלות של החברה. עוד לפני שהפגישה החלה באופן רשמי, היא התפוצצה לאחר שנציגי העובדים, יו"ר הוועד ב"מפעלי ים המלח", ארמונד לנקרי, ויו"ר הוועד ב"תרכובות ברום", אבנר בן סניור, סירבו לשבת עם סמנכ"ל משאבי אנוש, אהוד ניצן, והאשימו אותו במעורבות ישירה בפיטורים. על פי העובדים, הסיכום היה שבפגישה ישתתף מנכ"ל כיל, אבנר מימון, ולא ניצן. עם זאת, כעבור שעה קלה, נרגעו הרוחות והפגישה חודשה.

הפגישה נקבעה בעקבת שיחות שניהל ביממה האחרונה השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, עם הנהלת כיל ועל נציגי ועדי העובדים והגיע עמם להסכמה לשוב למשא ומתן. על פי ההסכם בין הצדדים, היה אמור להתחיל באופן מידי משא ומתן אינטנסיבי ללא תנאים מוקדמים, שבמהלכו העובדים לא יפסיקו את השביתה, ההנהלה לא תקפיא את הפיטורים והצדדים יוכלו להעלות כל נושא לסדר היום.

עוד על המשבר בכיל:
המשבר בכיל: הבן שממליץ על פיטורי עובדים והאב שנלחם לצדם
עובדי כיל זועמים - ומנהליהם משלמים, בבתיהם
אל תהרגו את השליח: האנשים שמבשרים לעובדים על הפיטורים

הפגנה של עובדי כי"ל מול מעון ראש הממשלה, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי כיל מול בית ראש הממשלה, השבוע/נועם מושקוביץ

"אני מקווה שהפגישה תוביל למשא ומתן, אך בשום פנים לא נתפשר על הפיטורים", אמר היום לנקרי לוואלה חדשות בטרם החלה הפגישה. "לא נסכים שיהיו עובדים מפוטרים במפעלים. אנחנו נקווה שההנהלה תבין כי בדרך כוחנית היא לא תצליח. אנו מקווים שהמשבר יסתיים, ואם נצטרך אנו נערכים למאבק ממושך יותר". אחד המקורבים למשא ומתן הוסיף: "רק מאז שהתחיל שלום להתערב אתמול החלו הדברים לזוז. פתאום ראינו שלמישהו אכפת מהנגב. אנו רק מקווים כי הסיפור הזה יסתיים מהר – ההנהלה תבטל את הפיטורים והעובדים ישובו למפעל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השר לפיתוח הנגב הגליל האנרגיה והמים סילבן שלום מצביע בפריימריז בליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
שכנע את הצדדים לשוב לשולחן המו"מ. השר שלום/ראובן קסטרו

בתחילת פברואר פתחו 800 עובדי "תרכובות ברום" בשביתה במחאה על מכתבי פיטורים ששלחה ההנהלה ל-140 עובדים. כשבועיים לאחר מכן בפתחו גם כ-1,200 עובדי "מפעלי ים המלח" בשביתה לאחר שההנהלה סירבה להסיר את היום לפטר 135 מעובדיה. אל מחאתם של עובדי קבוצת כיל הצטרפו רבים ברחבי הארץ, ובכמה עיריות בדרום אף התקיימו שביתות הזדהות.

ביום ראשון הגיעו מאות עובדי חברות כיל לירושלים להפגין מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שזה יתערב במשבר. העובדים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "ביבי, מי ראש הממשלה, אתה או עידן עופר?" ו"ביבי, אבטלה בנגב זה האיום האמיתי". אחד מעובדי מפעלי ים המלח שהשתתף בהפגנה אמר כי הוא סבור שאם ראש הממשלה יתערב המשבר יסתיים. "מישהו חייב לקחת אחריות ולא לתת למאות עובדים להישאר ללא עבודה", אמר.

(עדכון ראשון: 9:34)

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully