וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכירים בדאעש נהרגו בתקיפה בגבול עיראק-סוריה

רשת "אל-ערבייה" דיווחה שמטוסי הקואליציה הפציצו מחנות של הארגון בעיר קאים ושכמה מפקדים נהרגו בתקיפה. ארה"ב אישרה כי האזור הופצץ אך לא מסרה פרטים נוספים. בדיווח נטען שמנהיג דאעש היה בדרכו לאזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיג דאעש, אבו-בכר אל-בגדאדי, בנאום במוסול ב-2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת "אל-ערבייה" מדווחת כי עשרות מאנשי דאעש ("המדינה האיסלאמית") נהרגו לפנות בוקר (חמישי) בתקיפה אווירית של כוחות הקואליציה בעיראק. על פי הדיווח, התקיפה אירעה באזור העיר קאים שעל גבול סוריה.

כתב הרשת דיווח כי מנהיגים בכירים בארגון נהרגו בתקיפה, שבמהלכה הופצצו מהאוויר חמישה אתרים. בדיווח של "אל-ערבייה" נטען כי מנהיג דאעש, אבו-בכר אל-בגדאדי, היה בדרכו לאחד האתרים שהופצצו. פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית אישר כי תקף הלילה מחנה אימונים של דאעש באזור העיר קאים, אך לא מסר פרטים נוספים.

בעבר כבר דווח על מותם של כמה מהמפקדים שהרשת טוענת שנהרגו הלילה, בהם אבו-מוסלים טורקמאן ואבו-עוביידה. שמועות על מותו של בגדאדי נפוצו כבר בחודש יולי. גם בחודש נובמבר דיווחה "אל-ערבייה" כי אל-בגדאדי נפצע קשה בתקיפה אווירית.

בתחילת השבוע בא לכווית שר ההגנה החדש של ארצות הברית, אשטון קרטר, לקראת כינוס של בכירי הצבא האמריקני וגורמים דיפלומטיים בינלאומיים בנושא המאבק בדאעש. במקביל חשף צבא ארצות הברית כי המבצע לכיבוש מוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק, יחל כנראה בחודש אפריל. מוסול נפלה לידי דאעש בתחילת הקיץ שעבר, ובארצות הברית מעריכים כי במבצע ישתתפו יותר כ-25 אלף חיילים מקרב כוחות הביטחון העיראקיים. מאות נחתים אמריקניים מוצבים כיום בעיראק כדי לאמן את החיילים המקומיים.

איום דאעש - כותרות נוספות
3 חשודים נעצרו בארה"ב: "נחטוף מטוס בשביל דאעש"
הנערות שנעלמו חצו את הגבול לסוריה - לזרועות דאעש
דאעש נוקם בכורדים - וחטף עשרות נוצרים אשורים בסוריה

מפציץ אמריקני מדגם B-1 בשמי העיר הסורית כובאני - אוקטובר 2014. רויטרס
מפציץ אמריקני מדגם B-1 בשמי כובאני בחודש אוקטובר/רויטרס

המערכה נגד דאעש זכתה השבוע לתגבור נוסף, אחרי שביום שני הגיעה למפרץ הפרסי נושאת המטוסים הצרפתית "שארל דה גול". זוהי ספינת המלחמה האירופית הגדולה ביותר. מטוסי הקרב הצרפתיים, רובם מדגם "ראפאל", המריאו עד כה לתקיפות בעיראק מבסיסים באיחוד האמירויות הערביות ובירדן.

בתוך כך, ממשיך דאעש במאמציו לגייס פעילים מעבר לים, ואתמול חשפה משטרת ניו יורק כי שלושה תושבי ארה"ב ניסו להצטרף לשורות "המדינה האיסלאמית". על פי בית המשפט הפדרלי בברוקלין, אחד הנאשמים תכנן לעלות ב-24 השעות האחרונות על מטוס, ולחטוף אותו "לשטחי המדינה האיסלאמית".

על פי דיווח ברשת סי-אן-אן, חשוד נוסף, עבד א-רסול ג'רבויב בן 24, תכנן התנקשות בנשיא ארצות הברית ברק אובמה. הרשויות האמריקניות החלו במעקב אחר ג'רבויב, אזרח אוזבקיסטן, בחודש אוגוסט האחרון, לאחר שעל פי החשד פרסם הודעה באתר המזוהה עם דאעש. "אנחנו רוצים להישבע אמונים כשאהידים. האם אפשר לירות באובמה ואז לירות בעצמנו, זה יהיה מספיק?", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully