וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחרו את הרכבת: הנערות הבריטיות כבר בדרך לדאעש

המשטרה בלונדון מעריכה כי הנערות המוסלמיות שנמלטו לטורקיה לפני כשבוע עברו את הגבול לסוריה כבר לפני "ארבעה או חמישה ימים" בדרכן להתחתן עם לוחמי "המדינה האיסלאמית". הנהלת בית הספר שבו למדו: "לא היו סימנים לתפיסה קיצונית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המשטרה בבריטניה מעריכה כי שלוש הנערות הנעדרות זה שבוע אשר קיים חשש כי הן הצטרפו לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוברחו לסוריה לפני ארבעה או חמישה ימים - כך דווח היום (שלישי) ברשת BBC. שלוש התלמידות, שמיימה בגום ואמירה עבאסה, בנות 15, וקדיזה סולטנה, בת 16, נסעו ככל הנראה לאיסטנבול ב-17 בפברואר, ומשם המשיכו לסוריה, דרך מעבר הגבול קיליס במזרח טורקיה.

הנערות עלו על טיסה בשדה התעופה גטוויק, לאחר שאמרו להוריהן כי לא ישובו הביתה באותו היום. מהמשטרה נמסר כי "כעת, ההערכה היא שהן לא בטורקיה עוד, ושהן כבר חצו לסוריה". בימים האחרונים פעלו הבריטים בשיתוף המשטרה הטורקית בניסיון לאתר את הנערות, ולמרות שמאמץ זה נמשך, הן כאמור כבר עזבו את המדינה.

עוד בוואלה חדשות:
תגובת דאעש למתקפה בצפון-מזרח סוריה: 90 נוצרים נחטפו
בעקבות הסרטון של דאעש: אלפי מצרים נמלטים מלוב
כמו הטייס הירדני: דאעש הוביל אסירים כורדים בכלובים

קדיז'ה סולטנה, אמירה עבאסה ושמימה בג'ום – שלוש נערות שיצאו את לונדון בדרכן לסוריה. פברואר 2015. משטרת לונדון, אתר רשמי
בגום, עבאסה וסולטנה/אתר רשמי, משטרת לונדון
טורקיה: "זה יהיה מעולה אם נמצא אותם, אבל אם לא, זו לא אשמתנו, אלא אשמת הבריטים"

בבית הספר בת'נל גרין שבו למדו הבנות, טענו כי "לא היו סימנים" לכך שהן יברחו לסוריה. המנהל, מארק קירי, מסר לרשת "סקיי ניוז" כי חוקרי המשטרה שוחחו עם שלושת הבנות בעבר, אולם "לא נמצאו ראיות לכך שהן בסיכון של קיצוניות או בריחה". תלמיד נוסף בבית הספר ככל הנראה הגיע לסוריה בחודש דצמבר האחרון והצטרף לארגונים הלוחמים במדינה.

"לפי המספר הגדול של דיווחים בחדשות מסביב לעולם, ברור כי זו סוגיה בינלאומית שהולכת ומחריפה, ומשפיעה על בתי ספר ברחבי המדינה, ומעבר לה", הוסיף קירי. במסגרת המאמצים למנוע מקרים דומים, מנהל בית הספר הבהיר כי קיימות תקנות ברורות בנוגע לרשתות החברתיות, ולתלמידים אסור להיכנס לפייסבוק או לטוויטר בתחומי המוסד.

זאת, לאחר שנחשף כי שמיימה שלחה הודעה בטוויטר לאקצא מחמוד, תושבת גלזגו שנמלטה לסוריה בשנת 2013 על מנת להינשא ללוחם ג'יהאד. עורך הדין המייצג את משפחתה, עאמר אנואר, טען כי הרשויות לא מעבירות למשפחות מידע מודיעיני שעשוי לסייע להן למנוע מילדיהם לעזוב לעיראק ולסוריה. בכך, לטענתו של אנואר, הממלכה המאוחדת "מייצאת טרור".

בתוך כך, הסקוטלנד יארד הכחיש את הטענות שנשמעו בימים האחרונים, שלפיהן לקח לרשויות הבריטיות שלושה ימים עד שנמסרה ההודעה למקבילותיהן בטורקיה. סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינץ', טען כי לו היו הרשויות מקבלות על כך הודעה בשלב מוקדם יותר, הן היו "נוקטות את הצעדים הדרושים". הוא הוסיף: "זה יהיה מעולה אם נמצא אותן, אבל אם לא, זו לא אשמתנו, אלא אשמת הבריטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully