וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסרטון של דאעש: אלפי מצרים נמלטים מלוב

יותר מ-3,000 אזרחי מצרים עברו את הגבול במהלך יום אחד. רבים נוספים ממתינים לאישור להיכנס לתוניסיה השכנה, בדרכם חזרה למצרים, לאחר הוצאתם להורג של 21 נוצרים קופטים. קהיר שלחה מטוסים לפינוי האזרחים

לוחמי דאעש בעיר סירת, שבלוב, 18 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש בעיר סירת שבלוב/צילום מסך, טוויטר

לפחות 15 אלף אזרחי מצרים נמלטו מלוב בימים האחרונים, לאחר פרסום סרטון הוצאתם להורג של 21 נוצרים קופטים בידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך דווח אמש (שני) בסוכנות הידיעות הממשלתית MENA. על פי הדיווח, 14,585 אזרחים שבו דרך מעבר סלום שבצפון-מערב מצרים, בעקבות קריאה מהרשויות בקהיר למאות אלפי המצרים העובדים בלוב להתפנות מהמדינה.

יותר מ-3,000 מהם עברו את הגבול אתמול, אולם לא נמסר כמה מהאזרחים שנמלטו מלוב הם נוצרים. כמו כן, דוברת משרד התחבורה בתוניסיה השכנה מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי יותר מ-1,000 מצרים נמלטו מלוב במטוסים שהעמידה לרשותם הממשלה המצרית מאז יום שישי. בכיר ברשויות המכס בתוניסיה הוסיף כי מצרים רבים עדיין ממתינים בצדו הלובי של הגבול, במטרה לחצות.

עוד בוואלה חדשות:
לוב: דאעש השתלט על מצבורי נשק כימי של קדאפי
הנקמה של דאעש: עשרות הרוגים בפיגוע במזרח לוב
פרשנות | דאעש יוצא למלחמת הישרדות - ויורה לכל הכיוונים

דאעש הוציא להורג 21 מצרים לחופי לוב - צבא מצרים תקף יעדים במדינה. רויטרס
המצרים שהוצאו להורג על ידי "המדינה האיסלאמית" בלוב/רויטרס

הסרטון שפורסם בתחילת השבוע שעבר, שבו מוצגת הוצאתם להורג של 21 נוצרים על ידי ארגון המזוהה עם דאעש בלוב, עורר תגובה חריפה ממדינות האזור, וחילות האוויר של לוב ושל מצרים פתחו במתקפה אווירית על מטרות הארגון בעומק לוב. ביום ראשון, מסר הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי כי 13 מטרות הופצצו.

עם זאת, ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" הביע ביקורת כלפי התקיפות האוויריות של חיל האוויר המצרי. לטענת הארגון, חיל האוויר לא נקט את אמצעי הזהירות הנחוצים, וגרם למותם של לפחות שבעה אזרחים, שנהרגו בהפצצת שכונת מגורים בעיר הלובית דרנה. "מצרים הצטרפה לשורותיהם של אלה שמסכנים את חיי האזרחים בלוב", מסרה חסיבה האדי שהראווי, סגנית מנהלת תחום המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון, וקראה לחקירת האירוע.

בחודש יולי האחרון, אלפי מצרים שביקשו להימלט מהאלימות בלוב נאלצו להמתין במשך ימים ארוכים במעבר הגבול עם תוניסיה, לאחר שהרשויות סירבו לאשר את כניסתם למדינה עד שהרשויות בקהיר לא ידאגו להם לדרך להגיע למצרים. אזרחים זרים רבים נמלטו לתוניסיה מלוב במהלך מהפכת 2011, שהביאה להדחתו של השליט מועמר קדאפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully