וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חשודים נעצרו בארה"ב: "נחטוף מטוס בשביל דאעש"

אחד מהחשודים, אזרח קזחסטן בן 19, נעצר בשדה התעופה בניו יורק בדרכו לעלות על טיסה לטורקיה, ומשם להצטרף לשורות הארגון האיסלאמיסטי. השלושה תכננו התנקשות בנשיא אובמה ופיגוע נגד כוחות הביטחון האמריקניים

לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
לוחמי דאעש בסוריה/רויטרס

שלושה תושבי ארצות הברית נעצרו בחשד שניסו להצטרף לשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. על פי הפרוטוקול מבית המשפט הפדרלי בניו יורק, שהותר אמש (רביעי) לפרסום, אחר מהם תכנן לעלות היום על מטוס ולחטוף אותו "אל המדינה האיסלאמית, כדי שהמדינה האיסלאמית תרוויח מטוס". החשודים ככל הנראה יואשמו בתמיכה בטרור. אם יורשעו, צפוי להם עונש מאסר של עד 15 שנים.

על פי הדיווח ברשת CNN, חשוד נוסף, עבד א-רסול ג'רבויב בן 24, תכנן התנקשות בנשיא ארצות הברית ברק אובמה. הרשויות האמריקניות החלו במעקב אחר ג'רבויב, אזרח אוזבקיסטן, בחודש אוגוסט האחרון, לאחר שעל פי החשד פרסם הודעה באתר המזוהה עם דאעש. "אנחנו רוצים להישבע אמונים כשהידים. האם אפשר לירות באובמה ואז לירות בעצמנו, זה יהיה מספיק?", כתב.

עוד בוואלה חדשות:
תעלומה בשמי צרפת: מי מפעיל מל"טים באתרים רגישים?
איחרו את הרכבת: הנערות הבריטיות כבר בדרך לדאעש
בעקבות הסרטון של דאעש: אלפי מצרים נמלטים מלוב

שדה התעופה קנדי בניו יורק, 21 באוקטובר 2014. רויטרס
שדה התעופה "קנדי" בניו יורק/רויטרס
"אני פשוט אלך ואקנה תת-מקלע, AK-47, אצא ואירה בכל השוטרים, ואז נלך למטה ה-FBI ונהרוג את האנשים של ה-FBI"

הבולשת הפדרלית, FBI, עצרה את אחרור סידחמטוב, אזרח קזחסטן בן 19, בשדה התעופה הבינלאומי JFK, כשהתכוון על פי החשד לעלות על מטוס לטורקיה, ומשם להמשיך לסוריה. לג'רבויב היה כרטיס טיסה לאיסטנבול בחודש הבא, והוא נעצר בברוקלין. מעסיקו של סידחמטוב, אברור חביבוב בן 30, נעצר בפלורידה בחשד שסייע לשניים.

בהודעה נוספת, שפרסם סידחמטוב, הוא טען כי אם יצליח להשיג אשרת כניסה לסוריה, "אני פשוט אלך ואקנה תת-מקלע, AK-47, אצא ואירה בכל השוטרים". הוא פירט את תכניתו: "נלך ונרכוש אקדח אחד, ואז נלך ונירה בשוטר אחד. בום. אז, ניקח את הרובה שלו, את הכדורים ואת אפוד המגן. אז, נעשה אותו דבר לאחרים, ואז נלך למטה ה-FBI ונהרוג את האנשים של ה-FBI".

שלשום אישרה המשטרה בבריטניה כי שלוש נערות הנעדרות זה שבוע הוברחו לסוריה מטורקיה לפני כמה ימים, וככל הנראה הצטרפו לדאעש. שלוש התלמידות, שמיימה בגום ואמירה עבאסה, בנות 15, וקדיזה סולטנה, בת 16, נסעו ככל הנראה לאיסטנבול ב-17 בפברואר, ומשם המשיכו לסוריה, דרך מעבר הגבול קיליס שבמזרח טורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חשש בבריטניה: שלוש נערות ברחו לסוריה כדי להצטרף לדאעש. רויטרס
הנערות הבריטיות שברחו לסוריה, כפי שנצפו במצלמות האבטחה של שדה התעופה בלונדון/רויטרס

הנערות עלו על טיסה בשדה התעופה גטוויק, לאחר שאמרו להוריהן כי לא ישובו הביתה באותו היום. מהמשטרה נמסר: "כעת, ההערכה היא שהן לא בטורקיה עוד, ושהן כבר חצו לסוריה". בימים האחרונים פעלו הבריטים בשיתוף המשטרה הטורקית בניסיון לאתר את הנערות, ולמרות שמאמץ זה נמשך, הן כאמור כבר עזבו את המדינה.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully