וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בשמי צרפת: מי מפעיל מל"טים באתרים רגישים?

בלילות האחרונים, מל"טים זוהו בשמי הבירה הצרפתית לפחות בחמישה מקרים, מעל השגרירות האמריקנית, בניין הסנאט ומגדל אייפל. שלושה עיתונאי אל-ג'זירה נעצרו לאחר שהטיסו מל"ט בפארק בעיר, אולם התעלומה עוד רחוקה מלהיפתר

מגדל אייפל, פריז, פברואר 2015. רויטרס
"מה הטרוריסטים יעשו עם מל"טים?". מגדל אייפל, אתמול/רויטרס

שלושה עיתונאים של רשת "אל ג'זירה" נעצרו היום (רביעי) בפריז, בירת צרפת, לאחר שנתפסו מטיסים מטוס ללא טייס (מל"ט) בפארק בולוניה, הגובל ברובע ה-16 שבמערב העיר. גורם משפטי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "אחד מהם ניווט את המל"ט, השני צילם והשלישי צפה בהם".

מעצרם של השלושה עשוי לשפוך אור על התעלומה שמנסה המשטרה המקומית לפתור: מל"טים שנצפו בשמי הבירה הצרפתית בשני הלילות האחרונים, מעל אתרים רגישים, בהם השגרירות האמריקנית, הסנאט ומגדל אייפל. עם זאת, טרם נקבע כל קשר בין העיתונאים שנעצרו למל"טים שנצפו בשמי העיר, ומשטרת פריז ממשיכה בחקירת המקרה.

עוד בוואלה חדשות:
דאעש טוען: "הפלנו מל"ט איראני בשמי עיראק"
לראשונה: צבא איראן ערך ניסוי ב"מזל"ט מתאבד"
תיעוד: מזל"ט של חמאס עולה לאוויר במפגן צבאי

מל"ט הרמס 450 בשמי רצועת עזה עם אנטנה – אוגוסט 2014. AP
"עוד לא היו מקרים ודאיים של טרוריסטים שהשתמשו במל"טים"/AP

"לא קיימות ראיות לפי שעה הקושרות בין המעצר לטיסות הליליות", מסר אותו גורם משפטי. אתמול, לאחר הלילה השני ברציפות שבו נצפו המל"טים מעל אתרים רגישים בעיר, פנו הרשויות הצרפתיות לשירות החשאי האמריקני. "התקשרו אלינו מפריז בגלל כל המל"טים שם", מסר גורם רשמי בשירות החשאי לרשת CNN.

לטענת הרשויות, לפחות חמישה מל"טים זוהו בשמי העיר. אף ארגון או קבוצה לא לקחו אחריות על הטסת המל"טים, ובפריז מבהירים כי לא קיים סיכון ביטחוני. עם זאת, הדיווחים רק מוסיפים למתיחות הגבוהה בעיר, שנמצאת בכוננות גבוהה מאז סדרת הפיגועים בחודש שעבר, נגד מערכת העיתון הסאטירי "שרלי הבדו" והמרכול "היפר כשר".

"עוד לא היו מקרים ודאיים של טרוריסטים שהשתמשו במל"טים", מסר אנרי סיידו, מנכ"ל חברת המלט"ים "פרוט", בניסיון להרגיע את הבהלה הציבורית. "מה הם יעשו איתם? לא קרה משהו כזה בעבר, אסור לנו להיכנע לפאניקה או לפנטזיה". אולם החוק הצרפתי אוסר על הטסת מל"טים באזורים ציבוריים או בנויים, ואסור להטיסם בגובה שעולה על 150 מטרים.

בחודש שעבר, מל"ט זעיר נמצא בשטח הבית הלבן. חקירת השירות החשאי וסוכנות המודיעין NGA העלתה כי עובד הסוכנות, האחראית לניתוח צילומים ממטוסי ריגול ומלוויינים, הפעיל את המל"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully