וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש טוען: "הפלנו מל"ט איראני בשמי עיראק"

ארגון "המדינה האיסלאמית" הפיץ תמונה ברשתות החברתיות שבה נראה כלי טיס בלתי מאויש, שאותו לטענתם הפילו בשמי מחוז דיאלא, שמצפון לבגדאד. חוקר אמריקני טען כי המל"ט דומה ל"מהאג'ר 4" האיראני

מל"ט איראני לכאורה שעליו השתלטו לוחמי דאעש בעיראק. טוויטר, צילום מסך
"לא ברור מה יעשו אתו". התמונה שפורסמה ברשתות החברתיות/צילום מסך, טוויטר

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק טוענים כי הצליחו להפיל מטוס ללא טייס של צבא איראן. חשבונות המזוהים עם הארגון הקיצוני פרסמו אתמול (שני) ברשתות החברתיות תמונות של כלי הטיס הבלתי מאויש וטענו כי הפילו אותו בשמי מחוז דיאלא, שמצפון לבירה בגדאד. מל"טים איראנים מסיירים בשמי עיראק מאז חודשי הקיץ, אז כבש הארגן הסוני הקיצוני שטחים נרחבים בשכנה עיראק ובבעלת בריתה סוריה.

כריסטופר הרמר, חוקר במכון ללימודי מלחמה, אמר כי כלי הטיס שמוצג בתמונות אינו שייך בוודאות לצבא ארצות הברית או לנאט"ו. הרמר הוסיף כי המל"ט דומה מאוד ל"מהאג'ר 4" האיראני. לדבריו, "דאעש כבר הראו את היכולת שלהם להפיל את מטוסים ומסוקים של חיל האוויר של סוריה", אך הבהיר כי "שלמותו של המל"ט מעוררת חשד שייתכן שהוא התרסק ולא הופל על ידם".

עם זאת, לא ברור מה לוחמי "המדינה האיסלאמית" יכולים לעשות עם המל"ט, אם אכן הצליחו להשיג אחד כזה. ללא הציוד המתאים לתיקון כלי הטיס, ייתכן שהוא יהיה לא יותר מתמונת תעמולה. "אם הם יצליחו לתפעל אותו, אפשרי שהם ישתמשו בו פעם אחת או פעמיים, אך לא סביר שהם יעשו בו שימוש יעיל", הסביר הרמר. "ייתכן שהם יהפכו אותו למל"ט מתפוצץ ויטיסו לעבר מטרה איכותית".

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
"ההרוג האמריקני התנגד ללוחמי דאעש לפני עריפת ראשו"
דיווח: עורף הראשים של דאעש נפצע בתקיפה אמריקנית
נערה שברחה משבי דאעש: "הכו אותי והצמידו לי אקדח לראש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully