וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 5 שנים: אובמה הטיל וטו על הצעת חוק רפובליקנית

מתיחות בוושינגטון: הנשיא האמריקני השתמש בסמכותו על מנת לבטל את החוק המאשר הקמת צינור נפט שנוי במחלוקת. "הקונגרס מנסה לעקוף הליכים מבוססים", טען. הרפובליקנים: נבטל את הערעור בשבוע הקרוב

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר חותם על הצעת החוק המאשרת הקמת צינור נפט מקנדה, וושינגטון, פברואר 2015. AP
יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר חותם על הצעת החוק, לאחר אישורה בבית הנבחרים, מוקדם יותר החודש/AP

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הטיל אמש (שלישי) וטו על הצעת החוק שקידמו המחוקקים הרפובליקנים, לאישור הקמת צינור הנפט Keystone XL, שנועד להעביר כ-830 אלף חביות נפט גולמי מקנדה לדרום ארצות הברית. בהודעה שהעביר לחברי הסנאט, טען אובמה כי "באמצעות הצעת החוק, הקונגרס האמריקני מנסה לעקוף הליכים מבוססים ומוכחים, שנועדו לקבוע אם הקמת והפעלת צינור הנפט משרתת את האינטרס הלאומי".

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, מיהר להגיב בהכרזה כי המחוקקים יפעלו לביטול הווטו לא מאוחר מ-3 במרץ. הצעת החוק עברה בבית הנבחרים מוקדם יותר החודש ברוב של 270 קולות, מול 152 מתנגדים, לאחר שזכתה לתמיכת הסנאט בחודש שעבר.

עוד בוואלה חדשות:
קרי עוקץ את נתניהו: מי שמתנגד לעסקה עם איראן - לא מכיר אותה
דמוקרטים בכירים הזמינו את נתניהו להיפגש בביקורו בוושינגטון
ג'ב בוש בנאום מדיניות חוץ ראשון: "לדאעש יש 200 אלף לוחמים"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך נאום בבית הלבן, 09 בפברואר 2015. רויטרס
"אני לוקח ברצינות את אחריותי לעם האמריקני". אובמה/רויטרס

למרות הרוב שיש להם בבית הנבחרים, לרפובליקנים חסרים ארבעה קולות על מנת להפוך את החלטתו של אובמה להטיל וטו בסוגיה זאת. בכהונתו הקודמת של הסנאט, הצעת חוק דומה נדחתה, אולם הרפובליקנים העלו אותה שוב להצבעה לאחר הבחירות בחודש נובמבר, שהבטיחו להם רוב בקונגרס. כעת, טוענים הרפובליקנים כי הם יכניסו סעיף בחקיקה תקציבית או בחקיקה אחרת, שתבטיח את ביצוע הפרויקט, ותקשה על הנשיא להתנגד לו.

מדובר בפעם השלישית בלבד במהלך כהונתו של הנשיא אובמה שבה הוא מנצל את זכות הווטו השמורה לו, והראשונה בחמש השנים האחרונות. בשתי הפעמים הקודמות, ב-2009, בעקבות הצבעה על חלוקת תקציבים, וב-2010, לאחר שהתקבל חוק שנועד לזרז עיקולי בתים, פנה הקונגרס להליך מיוחד בניסיון לערער על הווטו, אולם נכשל.

"אני מתייחס בחומרה לסמכות הנשיאותית להטלת וטו על חקיקה, אך אני גם לוקח ברצינות את אחריותי לעם האמריקני", הוסיף אובמה בהודעתו, שהועברה למחוקקים שעות בודדות לאחר העברת החוק לבחינת הבית הלבן. לטענתו, "הצעת החוק של הקונגרס קוטעת את בחינת הסוגיות שעלולות לפגוע באינטרס הלאומי שלנו – כולל ביטחוננו, בטיחותנו והסביבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר חותם על הצעת החוק המאשרת הקמת צינור נפט מקנדה, וושינגטון, פברואר 2015. AP
ביינר ומקונל, לאחר אישור הצעת החוק/AP

הצעת החוק הרפובליקנית נועדה להפעיל לחץ על אובמה לאשר את הקמת צינור הנפט של חברת "טרנס קנדה", אולם לטענת הבית הלבן, מהלך כזה יעקוף את ההליכים במחלקת המדינה שנועדו לקבוע אם הפרויקט תואם את האינטרס הלאומי של ארצות הברית. לטענת הרפובליקנים, הפרויקט יביא ליצירת מקומות עבודה, אולם בבית הלבן דחו את הטענות, והתעקשו כי הקמת הצינור תוביל לפגיעה סביבתית חמורה.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully