וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי עוקץ את נתניהו: מי שמתנגד לעסקה עם איראן - לא מכיר אותה

שר החוץ האמריקני הבהיר כי "אין עדיין הסכם". בשימוע בקונגרס, מסר קרי כי האיראנים ממלאים באופן מלא את הסכם הביניים, אולם טען: "המדיניות היא למנוע נשק גרעיני". האיראנים הבטיחו "לקדם את שיתוף הפעולה עם סבא"א"

שר החוץ ג'ון קרי בשימוע בקונגרס, פברואר 2015. רויטרס
"מצפה לדעת בקרוב אם איראן מוכנה ליישם יחד תכנית מוסכמת וניתנת למעקב". קרי, היום/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי התייחס היום (שלישי) בשימוע בקונגרס לפרטי הסכם הגרעין הנרקם עם איראן, ושלח עקיצה לראש הממשלה בנימין נתניהו ששב ומדגיש את התנגדותו להסכם. "מי שאומר שהוא לא אוהב את העסקה לא יודע על מה הוא מדבר", הבהיר קרי. "אין עדיין הסכם". כמו כן, מסר קרי כי הוא מצפה "לדעת בקרוב אם איראן מוכנה ליישם יחד תכנית מוסכמת וניתנת למעקב".

בצל הדיווחים על התגבשות הסכם בין איראן למעצמות בנוגע לתכנית הגרעין של טהראן, קרי הבהיר כי הבית הלבן מעדכן את ישראל בפרטי המשא ומתן. "המדיניות היא למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר, והוסיף כי דוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שפורסם לאחרונה קובע כי "אין ולו דבר אחד שהאיראנים עושים שאינו בהתאם להסכם הביניים", שנחתם בנובמבר 2013.

עוד בוואלה חדשות:
הסכם הגרעין המתגבש: מה דורשת ישראל ומה תקבל איראן?
דמוקרטים בכירים הזמינו את נתניהו להיפגש בביקורו בוושינגטון
המסמכים שהודלפו חושפים: "המוסד סתר עמדת נתניהו לגבי איראן"

פגישת יוקיה אמאנו ועבאס עראקצ'י, וינה, פברואר 2015. רויטרס
"הפגישה היום סייעה להבנה טובה יותר בין הצדדים". אמאנו ועראקצ'י, היום בווינה/רויטרס

מזכ"ל סבא"א יוקיה אמאנו נפגש היום בווינה עם נציג איראן לשיחות הגרעין, עבאס עראקצ'י, בתום סבב שיחות בין איראן למעצמות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה. בתום הפגישה, אמר עראקצ'י כי הרשויות באיראן יקדמו את שיתוף הפעולה עם הסוכנות. הוא הוסיף כי "יש עוד דרך ארוכה" עד להסכם סופי.

אמאנו אישר כי הפגישה הייתה "חיובית". לדבריו, "הפגישה היום סייעה להבנה טובה יותר בין הצדדים". בהצהרה שנמסרה מסוכנות האו"ם, נמסר: "הדיונים התמקדו בצורך לפתור בהקדם האפשרי את כל הסוגיות אשר במחלוקת בנודע לתכנית הגרעין האיראנית". בכיר אמריקני מסר אתמול כי שיחות הגרעין יתחדשו ביום שני הבא בז'נבה שבשוויץ. הצדדים מקווים להגיע להסכם מסגרת עד לסוף חודש מרץ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הסכם שייחתם בין המערב למשטר המשיחי והאפוקליפטי הזה, יפגע באופן קשה באינטרסים מערביים וישראליים"

ביום שבת, התייחס נתניהו לשיחות הגרעין עם איראן. "תמוה שגם אחרי שבסוף השבוע קבע דוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שאיראן ממשיכה להסתיר את המרכיבים הצבאיים של תכנית הגרעין שלה, נמשכות איתה השיחות כרגיל", אמר. "יש אפילו מאמץ מוגבר להגיע להסכם גרעין בימים ובשבועות הקרובים. ולכן, החודש הקרוב הוא חודש קריטי לשיחות הגרעין בין איראן והמעצמות. ההסכם המתגבש הוא מסוכן לישראל ולכן אצא בשבוע הבא לארצות הברית במטרה להסביר בקונגרס האמריקני, שייתכן שהוא יהיה גוף שישפיע על גורל ההסכם, מדוע ההסכם הזה מסוכן לישראל, מסוכן לאזור ומסוכן לעולם כולו".

אתמול, התייחס שר הביטחון משה יעלון לנושא, וטען כי "ההסכם עם איראן כפי שמתגבש עתה, הוא סכנה גדולה לשלום העולם המערבי ומאיים על ביטחונה של מדינת ישראל". לדבריו, "איראן היא כיום הגורם המרכזי ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון, ושולחת זרועות של טרור חסר מעצורים לרחבי העולם כולו במטרה לפגוע באינטרסים מערביים וישראליים. לכן כל הסכם שייחתם בין המערב למשטר המשיחי והאפוקליפטי הזה, יפגע באופן קשה באינטרסים מערביים וישראליים, יאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית ולהמשיך בפעילות הטרור שלה".

בדבריו, התייחס קרי גם להפיכה בתימן ולמשבר במזרח אוקראינה. הוא טען כי "לאיראן יש חלק בהדחת המשטר בתימן", והוסיף כי "רוסיה משקרת" כשהיא טוענת שכוחות צבא רוסיים לא נמצאים באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully