וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמוקרטים בכירים הזמינו את נתניהו להיפגש בביקורו בוושינגטון

24.2.2015 / 1:40

סנאטורים בכירים שלחו אגרת לראש הממשלה, שבה קראו לו להיפגש עם נציגי המפלגה הדמוקרטית בדלתיים סגורות. בצל הסערה שעורר נאומו בבית הנבחרים, הדמוקרטים מבקשים "לשמר את השיח של ישראל עם שתי המפלגות בקונגרס"

צילום: לע"מ, מחלקת המדינה האמריקאית, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

(ארה"ב במסר לישראל: "מעוותים את עמדתנו בשיחות הגרעין")

שני הסנאטורים הדמוקרטיים הבכירים דיאן פיינסטיין וריצ'ארד דרבין הזמינו אמש (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בדלתיים סגורות עם נציגי המפלגה הדמוקרטית במהלך ביקורו הקרוב בוושינגטון. פיינסטיין ודרבין העבירו לנתניהו אגרת רשמית, שבה נכתב כי מטרת ההזמנה היא "לשמר את השיח של ישראל עם שתי המפלגות בקונגרס".

לטענת הסנאטורים, הפיכת היחסים הישראליים-אמריקניים לעניין מפלגתי עלולה להוביל ל"השלכות מתמשכות". ההזמנה הדמוקרטית מגיעה בצל הסערה ביחסים בין וושינגטון לירושלים שעורר ביקורו של נתניהו ונאומו הצפוי ב-3 במרץ, בנושא תכנית הגרעין האיראנית. ראש הממשלה הוזמן על ידי מנהיגי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס האמריקנית לשאת דברים, אולם אלה לא הודיעו על כך לנציגי הדמוקרטים או לבית הלבן ולנציגי ממשלו של הנשיא ברק אובמה, אלא רק לאחר שהביקור נקבע.

עוד בוואלה חדשות:
המסמכים שהודלפו חושפים: "המוסד סתר עמדת נתניהו לגבי איראן"
עדות לשיתוף פעולה? הפגישה המפתיעה בין קרי ליועץ נתניהו
האיום שמפחיד את נתניהו: פרסום הסכם מסגרת לפני הבחירות

בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקאי, מאי 2011. AP
נתניהו בקונגרס, מאי 2011/AP

"הצעד חסר התקדים הזה עלול לערער את הגישה הדו-מפלגתית החשובה ביחס לישראל, אשר מדאיג אותנו עמוקות, כתומכים ותיקים של ישראל", כתבו פיינסטיין ודרבין. לדבריהם, הביקור "מקריב את שיתוף הפעולה העמוק והמבוסס עם ישראל לטובת נקודות מפלגתיות קצרות טווח – דבר אשר אין לעשותו עם ביטחון ישראל".

נאום נתניהו עורר מתח רב בין שתי המפלגות בבית הנבחרים האמריקני, כמו גם ביקורת בישראל. יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, קראה ביום שבת לנתניהו לוותר על הנאום. "הוא פוגע ביחסי ישראל-ארצות הברית, ביכולת של ישראל להיות שחקנית בזירה האירנית ועכשיו גם בשדולה הישראלית", אמרה גלאון באירוע "שבתרבות" ברחובות, לאחר שדווח כי הבית הלבן שוקל להחרים כנס של איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון.

הסנאטורית דיאן פיינשטיין בתום דיון על פריצת ה-CIA למחשבי הוועדה למודיעין, מרץ 2014. AP
הסנאטורית דיאן פיינסטיין/AP

מנגד, בשבוע שעבר נפגש היועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה, יוסי כהן, עם הנציגה האמריקנית לשיחות הגרעין, ונדי שרמן. במהלך הפגישה, שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, נכנס לחדר הפגישה והשתתף בחלק קצר מהדיון. זאת, לאחר דיווחים כי ארצות הברית חדלה לשתף את ישראל במידע מודיעיני בנוגע לשיחות הגרעין עם איראן. למרות המסר החיובי שניתן לראות בעצם קיומן של הפגישות בין הצדדים, גורמים בכירים בשני הצדדים הודו במהלך השבוע האחרון כי קיים משבר אמון ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully