וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות לשיתוף פעולה? הפגישה המפתיעה בין קרי ליועץ נתניהו

19.2.2015 / 19:34

חרף הדיווחים על מידור של ישראל מעדכונים בנוגע למו"מ לעסקה עם טהראן בעקבות הדלפות, התקבל סימן מעודד מוושינגטון. אמש השתתף שר החוץ האמריקני בפגישה בין היועץ לביטחון לאומי של נתניהו לבין נציגת הממשל

צילום: לע"מ, מחלקת המדינה האמריקאית, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

(ארה"ב במסר לישראל: "מעוותים את עמדתנו בשיחות הגרעין")

אחרי הדיווחים שלפיהם ארה"ב חדלה לשתף את ישראל במידע מודיעיני על שיחות הגרעין עם איראן, מגיע סימן מעודד מוושינגטון: במהלך פגישה שקיים אמש (רביעי) היועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה, יוסי כהן, עם הדיפלומטית האמריקנית ונדי שרמן שאחראית על השיחות עם איראן, נכנס שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לחדר הפגישה והשתתף בחלק קצר מהדיון.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף נפגש עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בז'נבה במסגרת השיחות על הגרעין האיראני, 14 בינואר 2015. רויטרס
קרי עם מקבילו האיראני, זריף/רויטרס

השתתפותו הקצרה של קרי בפגישה היא עדות לכך שהממשל אינו מרחיק את ישראל באופן מוחלט ממוקדי קבלת ההחלטות בנושא האיראני. בהמשך היום צפוי כהן להיפגש עם עם מקבילתו האמריקנית, היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס. אלא שלמרות המסר החיובי שניתן לראות בעצם קיומן של הפגישות, גורמים בכירים בשני הצדדים הודו במהלך השבוע כי קיים משבר אמון ביניהם.

עוד בנושא
ארה"ב במסר לישראל: "מודאגים מההדלפה המגמתית משיחות הגרעין"
וושינגטון חדלה לעדכן את ירושלים? יועצו של אובמה בא לישראל
להתכונן להסכם רע עם איראן. דעה

שיאו של המשבר הגיע אמש כאשר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הודה ללא היסוס במהלך תידרוך לעיתונאים כי ארה"ב מוטרדת מכך שפרטים סודיים על שיחות הגרעין עם איראן הודלפו בצורה "מעוותת ומגמתית". ארנסט לא הזכיר באופן מפורש את ראש הממשלה נתניהו כמי שאחראי להדלפות הללו, אולם הממשל האמריקני דאג להבהיר זאת לעיתונות בדרכים עקיפות. מנקודת המבט של ארה"ב, הדלפה של מידע חשאי ורגיש על ידי בת-ברית קרובה כמו ישראל, הינה "יריקה בפרצוף" ופגיעה באמינות.

במקביל, הוויכוח הציבורי בארה"ב סביב הנאום נמשך. ראש הממשלה נתניהו יכול לשאוב עידוד מכך שהעיתון הנפוץ "ניו יורק פוסט" פירסם מאמר פרי-עטו, בו הסביר מדוע הוא מתעקש על הנאום השנוי במחלוקת. מצד שני, בעיתון "וושינגטון פוסט" פורסם מאמר תקיף נגד הנאום, בטענה כי החלטתו של נתניהו לשתף פעולה עם הרפובליקנים נגד הנשיא אובמה, שולחת מסר רע מאוד לרוב המוחץ של יהודי ארה"ב שתומכים במפלגה הדמוקרטית והצביעו בבחירות האחרונות לאובמה. כמו כן, 23 חברי קונגרס דמוקרטים חתמו על עצומה נגד מועד הנאום, שבועיים בלבד לפני הבחירות בישראל.

כאילו כדי לחזק את הזיהוי המפלגתי של הנאום עם הרפובליקנים, אתמול פורסם בוושינגטון כי הסנאטור הרפובליקני לינדי גראהם, שמעוניין להתמודד על הנשיאות בשנת 2016, יארח את המיליארדר שלדון אדלסון, תומכו הגדול של נתניהו ובעלי העיתון "ישראל היום", לצפייה פרטית בנאום. אדלסון מצדו יתרום כ-2,700 דולר לקמפיין של גראהם, ויזמין אנשי עסקים אחרים לתרום לו גם הם.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully