וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב במסר לישראל: "מודאגים מההדלפה המגמתית משיחות הגרעין"

18.2.2015 / 21:05

הבית הלבן הכחיש כי וושינגטון ממדרת את ירושלים מהמשא ומתן עם איראן, אך הדובר ג'וש ארנסט הבהיר כי "אין ספק" שחלק מהדברים שישראל אמרה על עמדת ארה"ב בשיחות לא היו מדויקים. במקביל, ג'ב בוש תומך בנאום נתניהו

רויטרס

חזית נוספת בין ישראל לארצות הברית? דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, התייחס הערב (רביעי) בתדרוך לכתבים לפרסומים האחרונים על כך שוושינגטון ממדרת את ירושלים מפרטי שיחות הגרעין עם איראן, ועל אף שהכחיש זאת, אמר כי "הממשל מוטרד מההדלפה המגמתית של פרטים משיחות הגרעין, ומעוניין לשמור עליהן חשאיות".

ארנסט הדגיש כי המידע שהודלף מהשיחות "הוצא מהקשרו". "אין ספק שחלק מהדברים שנציגים ישראלים אמרו על העמדה שלנו במשא ומתן לא היו מדויקים. אין ספק בכך", הסביר ארנסט. עם זאת, הוא הבהיר כי "הדיווחים שלפיהם ארצות הברית לא מתקשרת יותר עם בעלי בריתה בישראל על המשא ומתן עם איראן הם בבירור לא נכונים".

לקריאה נוספת בנושא
סקר: רוב האמריקנים נגד נאום נתניהו בקונגרס
וושינגטון חדלה לעדכן את ירושלים? יועצו של אובמה בא לישראל

בנימין נתניהו דובר במסיבת עיתונאים לאחר פיגוע טרור בבית כנסת בירושלים, ירושלים, 18 נובמבר 2014. ליאור מזרחי, GettyImages
"מדוע יש להסתיר את ההסכם עם איראן"? ראש הממשלה נתניהו/GettyImages, ליאור מזרחי

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, התייחסה גם היא למשבר בין ירושלים לוושינגטון, אך הדגישה בתדרוך לכתבים כי ארה"ב ממשיכה לדון עם ישראל בשיחות הגרעין המתנהלות עם איראן. לדבריה, נציגי הממשל ממשיכים להיפגש עם מקביליהם הישראלים. "עם זאת, אנחנו מקפידים לא לנהל מו"מ בפומבי, ואנחנו נוקטים צעדים כדי להבטיח שמידע מסווג על המו"מ הזה יישאר מאחורי דלתיים סגורות".

בתשובה לשאלה האם חלק מהמידע המסווג אינו מועבר לישראל, אישרה סאקי כי ארה"ב "אינה חולקת את כל המידע". לדבריה, "אנו יכולים להבטיח לישראל שהאינטרס הביטחוני שלהם נשאר בעדיפות העליונה של ארצות הברית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
האחראית למשא ומתן עם איראן מטעם ארצות הברית, וונדי שרמן, בפגישה בוושינגטון עם ראש המועצה לביטחון לאומי, יוסי כהן, 18 בפברואר 2015. מחלקת המדינה של ארצות הברית,
ראש צוות המו"מ האמריקני, תת-שר החוץ וונדי שרמן, וראש המועצה לביטחון לאומי יוסי כהן/מחלקת המדינה של ארצות הברית

בימים האחרונים התרבו הפרסומים על כך שהממשל סבור כי ראש הממשלה בנימין נתניהו או גורמים בסביבתו הדליפו לתקשורת פרטים סודיים מהשיחות, שהועברו לישראל בערוצים רשמיים המבוססים על אמון הדדי. עם זאת, היום נערכה בוושינגטון פגישה בין ראש צוות המשא ומתן מטעם ארצות הברית, תת-שר החוץ וונדי שרמן, לבין ראש המועצה לביטחון לאומי יוסי כהן. תמונה של השניים פורסמה בטוויטר של סגנית דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, בניסיון להפריך את הדיווחים על נתק בין הצדדים.

ראש הממשלה נתניהו רמז גם הוא לפרסומים הללו, והעלה את השאלה - "אם ההסכם עם איראן טוב, מדוע יש להסתיר אותו?". הוא הוסיף כי "כפי שאיראן יודעת איזה הסכם מוצע לה, טבעי שגם ישראל יודעת מהם פרטי ההסכם המתגבש", רמיזה לכך שישראל מסוגלת לדעת מה קורה בשיחות הגרעין גם בלי לקבל על כך עדכונים מסודרים מארצות הברית. גורם ישראלי בכיר אמר דברים דומים לוואלה חדשות בתחילת השבוע, ולטענתו "יש לישראל כמה דרכים לדעת מה קורה שם".

במקביל למתקפה המרומזת מהבית הלבן, נתניהו זכה הערב לגיבוי מהמועמד להנהגת המפלגה הרפובליקנית ג'ב בוש. בוש, אחיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש, אמר כי הוא "סקרן מאוד לשמוע מה יש לנתניהו להגיד" בנאומו בפני הקונגרס, שמתוכנן להתקיים בעוד שבועיים. מצד שני, הפוליטיקאי הדמוקרט הווארד דין, שכיהן בעבר כיו"ר המפלגה הדמוקרטית והתמודד על הנהגתה ב-2004, כינה את התנהלות ראש הממשלה "אסון" ואמר כי היא מזיקה מאוד ליחסים האסטרטגיים עם ישראל.

לפניות לכתב – amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully