וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון חדלה לעדכן את ירושלים? יועצו של אובמה בא לישראל

16.2.2015 / 14:10

אמש דווח כי בשל המתיחות בין נתניהו לאובמה, הבית הלבן הפסיק לדווח לישראל על התקדמות שיחות הגרעין עם איראן, אך בפועל, העדכונים נמשכים. גורם ישראלי בכיר: "יש לנו דרכים להשיג את המידע בעצמנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק אובמה נשיא ארצות הברית בבית הלבן , פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה ונתניהו בבית הלבן בפברואר 2012/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

יממה אחרי שדווח כי הממשל האמריקני הפסיק להעביר לישראל מידע הנוגע לשיחות הגרעין עם איראן, מתברר כי התמונה מעט שונה מכך. פיל גורדון, יועצו המיוחד של הנשיא אובמה לענייני המזרח התיכון שוהה בישראל, ונקבעה לו פגישה להיום (שני) עם השר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ. השניים ידונו בגרעין האיראני ובנושאים אזוריים נוספים.

הדיווח בערוץ 2 אמש, ולפיו יועצת הנשיא לביטחון לאומי, סוזן רייס, חדלה לעדכן בנושא איראן את מקבילה הישראלי, ראש המועצה לביטחון לאומי יוסי כהן, הוכחש בנחרצות על ידי גורמים בכירים בממשל אובמה. עם זאת, בירושלים הודו כי קיימת מתיחות קשה בין הצדדים בכל הנוגע לנושא האיראני, וכי יש נושאים בהם ארה"ב אכן אינה משתפת את ישראל במהלך השיחות.

הפגישה בין שטייניץ לגורדון - שביקורו בישראל תוכנן מראש ופורסם כבר לפני שבועיים - היא עדות לכך שהשיח השוטף בין הצדדים ממשיך להתקיים, למרות הכעס הגדול בבית הלבן על התנהלותו הבלתי-דיפלומטית של ראש הממשלה נתניהו, בכל הנוגע לנסיעתו הצפויה לקונגרס. אולם השאלה החשובה היא לא כמה זמן גורדון יקדיש לפגישה עם השר הישראלי, אלא מה ייאמר, ומה לא יאמר כאשר הם יישבו בארבע עיניים.

גורם ישראלי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי גם אם ארה"ב ושש המעצמות יחליטו להשאיר את ישראל מחוץ לתמונת השיחות עם איראן, הרי שלישראל יש דרכים עצמאיות להשיג מידע בנושא. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא ערוץ השיחות החשאי שארה"ב ניהלה עם איראן בתחילת 2013, ושישראל ידעה על קיומו עוד לפני שהנשיא אובמה עידכן בנושא את ראש הממשלה נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully