וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב האמריקנים נגד נאום נתניהו בקונגרס

18.2.2015 / 0:40

מסקר שפרסמה רשת CNN עולה כי 63% מתנגדים להזמנת ראש הממשלה שנעשתה ללא תיאום עם הבית הלבן. רק כשליש הסכימו שההזמנה הבלתי-דיפלומטית הייתה צעד נכון וראוי. ומה חושבים על הסכסוך ישראלי-פלסטיני?

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
בקרב הדמוקרטים, התמיכה בנאום עומדת על 14% בלבד. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התעסק אתמול בעיקר בדו"ח מבקר המדינה בנושא הוצאת כספי מדינה לצרכיו הפרטיים, אבל גם בחזית המדינית יש התפתחויות מדאיגות מבחינתו. רשת CNN פרסמה אתמול (שלישי) סקר חדש על נאומו הצפוי של ראש הממשלה בקונגרס האמריקני, שממנו עולה כי רוב משמעותי בציבור האמריקני מתנגד להזמנתו לקונגרס כפי שבוצעה על ידי הרפובליקנים.

על פי הסקר, שבוצע בקרב מדגם מייצג ברחבי ארצות הברית, כ-63% מהמשיבים מתנגדים לכך שיו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר הזמין את נתניהו לנאום ב-3 במרץ בקונגרס ללא תיאום עם הבית הלבן. רק 33% מהמשיבים לסקר אמרו כי לדעתם ההזמנה החריגה והבלתי-דיפלומטית ששוגרה לנתניהו הייתה צעד נכון וראוי.

עוד על המשבר ביחסים
וושינגטון חדלה לעדכן את ירושלים? יועצו של אובמה בא לישראל
נאום נתניהו בקונגרס: השחורים מחרימים, היהודים מתלבטים

אבו מאזן בביקור בארמון הנשיאותי באנקרה, טורקיה. רויטרס
75% מהנשאלים בני 50 ומטה רוצים שארה"ב תתרחק מהסכסוך. יו"ר הרשות אבו מאזן/רויטרס

הסקר של CNN קובע כי ההתנגדות לנאום נתניהו חוצה קווים מפלגתיים בארצות הברית. בקרב תומכי המפלגה הרפובליקנית, 52% מהמשיבים אמרו כי הם בעד המהלך שיזמה מפלגתם. בקרב משיבים שאינם מזוהים עם אף מפלגה, 34% תומכים במהלך ואילו בקרב מצביעי מפלגת השלטון, המפלגה הדמוקרטית, התמיכה בנאום נתניהו עומדת על 14% בלבד.

הסקר כלל 1,027 נשאלים, ומלבד ההתנגדות של כשני שלישים מהם להזמנת נתניהו לקונגרס, הוא מצביע גם על חוסר עניין של הדור הצעיר בארצות הברית בסכסוכים הקשורים לישראל ולמזרח התיכון. לא פחות מ-75% מהנשאלים מתחת לגיל 50 אמרו כי על ארצות הברית להתרחק מהסכסוך הישראלי-פלסטיני. במבט כללי, 66% מהמשיבים אמרו כי על ארצות הברית להישאר ניטרלית בסכסוך הישראלי-ערבי.

לפניות לכתב – amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון 20:42)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully