וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט עם אובמה: הצביע נגד פרויקט ענק להקמת צינור נפט

19.11.2014 / 3:49

הסנאט האמריקני, בעל הרוב הדמוקרטי, דחה הצעת חוק להקמת צינור נפט שיימתח בין דרום המדינה לקנדה, בהתאם לעמדת אובמה. סנאטור רפובליקני: "מצפה לסנאט בעל הרוב הרפובליקני שיאשר את הצעת החוק"

הפגנות נגד הקמת צינור הנפט קיסטון, וושינגטון. רויטרס
הפגנות נגד הקמת צינור הנפט "קיסטון XL", וושינגטון/רויטרס

הסנאט האמריקני הצביע הלילה (רביעי) נגד הצעת חוק להקמת צינור הנפט "קיסטון XL" ממפרץ מקסיקו שבארצות הברית ועד לקנדה. מדובר בסוגיה הנתונה במחלוקת עמוקה בין המפלגה הרפובליקנית וגורמים מתעשיית האנרגיה, לבין הדמוקרטים וארגוני איכות הסביבה.

התומכים בחוק טוענים כי הפרויקט ייצור אלפי מקומות עבודה חדשים ויפחית את התלות של ארה"ב בנפט מהמזרח התיכון. עם זאת, מתנגדי הפרויקט, בניהם הנשיא ברק אובמה, טוענים כי הוא יגרום לנזק סביבתי רב וכי לא ישפיע באופן משמעותי על התלות של המדינה בנפט חיצוני.

עוד אירועים בעולם:
טלטלה ברומניה: הנשיא הנכנס הבטיח להקדים הבחירות
"קשה, אך אפשרי": שיחות הגרעין האיראני לקראת הכרעה
הסחף האירופי נמשך: ספרד הכירה במדינה פלסטינית

ציוד להקמת צינור הנפט קיסטון, דקוטה הצפונית. רויטרס
ציוד להקמת צינור הנפט, דקוטה הצפונית/רויטרס

כל 45 הסנאטורים הרפובליקנים תמכו בהצעה, שעברה בשבוע שעבר בבית הנבחרים בעל הרוב הרפובליקני, ואליהם הצטרפו 14 נציגים דמוקרטים. למרות זאת, ההצעה לא עברה את שישים הקולות הדרושים להעברתה ולכן נפלה.

מדובר בניצחון לנשיא אובמה, שאף איים כי יטיל וטו על ההחלטה במידה ותאושר. עם זאת, הניצחון הוא זמני בלבד שכן ההצעה צפויה לעלות לדיון חוזר בתחילת 2015, כאשר הסנאט יהיה בעל רוב רפובליקני. "אני מצפה בכיליון עיניים לסנאט בעל הרוב הרפובליקני אשר יאשר את הצעת החוק בתחילת השנה הבאה", אמר הסנטור הרפובליקני מיץ' מקונל לאחר ההצבעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הסנאטורית הדמוקרטית מארי לנדריו לפני הצבעה על צינור הנפט קיסטון. AP
"אלחם למען תושבי לואיזיאנה עד היום בו אעזוב את הסנאט", הסנאטורית מארי לנדריו לפני ההצבעה/AP

הנפגעת העיקרית מאי העברת הצעת החוק היא דווקא סנאטורית דמוקרטית מלואיזיאנה, מארי לנדריו, שפעלה למען הפרויקט, שכן הוא צפוי להיטיב עם תושבי מדינתה. העברת הצעת החוק הייתה מסייעת לה לשמור על מקומה בסנאט ולזכות בסבב השני של הבחירות שיתקיימו בלואיזיאנה ב-6 בדצמבר. "אלחם למען תושבי לואיזיאנה עד היום בו אעזוב את הסנאט, ואני מקווה שהיום הזה לא יגיע בקרוב", אמרה לנדריו בתום ההצבעה הגורלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully