וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה ברומניה: הנשיא הנכנס הבטיח להקדים הבחירות

19.11.2014 / 1:33

לצד הבטחתו של קלאוס יוהאניוס, מנהיג מפלגת המרכז-ימין, להילחם בשחיתות, הוא מיהר לקרוא להקדמת הבחירות לפרלמנט במדינה. "אנחנו רוצים את השלטון. זה יקרה ב-2015, או בבחירות ב-2016 לכל המאוחר"

נשיא רומניה הנבחר, קלאוס יוהאניס, במהלך מסיבת עיתונאים בבוקרשט, 17 בנובמבר 2014. רויטרס
יוהאניס/רויטרס

ראש עיריית סיביו, קלאוס יוהאניס, זכה השבוע בבחירות לנשיאות וגבר על ראש הממשלה המכהן ויקטור פונטה. יוהאניס, בן למיעוט הגרמני במדינה, הבטיח להילחם בשחיתות במדינה הענייה וזכה בתמיכתם של רומנים החיים מחוץ לגבולות המדינה, שזעמו על אי-סדרים בקלפיות בסיבוב הראשון של הבחירות.

יוהאניס, שעומד בראש המפלגה הלאומית ליברלית מהמרכז-ימין, הבהיר אמש (שלישי) כי ייתכן שהוא ינסה להפיל את ממשלתו של פונטה הסוציאל-דמוקרט ולהקדים את הבחירות, כך שהן ייערכו כשנתיים לפני המועד המתוכנן. כמו כן, שר החוץ תיאודור מלסקנו הודיע על התפטרותו בעקבות אי-הסדרים בזמן ההצבעה של אזרחי המדינה ברחבי אירופה.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
הסחף האירופי נמשך: ספרד הכירה במדינה פלסטינית
"קשה, אך אפשרי": שיחות הגרעין האיראני לקראת הכרעה
בצל המשבר הכלכלי: ראש ממשלת יפן הקדים את הבחירות

ראש ממשלת רומניה ויקטור פונטה בחירות כלליות, דצמבר 2012. רויטרס
פונטה/רויטרס

בכך נראה שהבחירות לא הביאו ליציבות ברומניה, עם פיצול מוקד הכוח הפוליטי במדינה בין תומכיו של הנשיא הנכנס לאלה של ראש הממשלה. דבריו של יוהאניס במסיבת עיתונאים בבוקרשט המחישו את המתיחות: "אנחנו, המפלגה הליברלית, רוצים לקחת את השלטון. זה יקרה ב-2015, או בבחירות ב-2016 לכל המאוחר".

"כרגע, יש צורך דחוף להעביר את התקציב לשנת 2015, כי הרומנים חייבים לדעת מה קורה", הוסיף יוהאניס. זאת, בעקבות קיצוצים נרחבים בשנים האחרונות, שהגיעו בניסיון למזער את נזקי המשבר הכלכלי העולמי, וכמה ניסיונות כושלים ליישם רפורמות כלכליות שיפחיתו את השפעתו של המגזר הציבורי.

למרות שמלגת הסוציאל-דמוקרטים בראשותו של פונטה והקואליציה שהיא מובילה נהנים מרוב של כ-60% מחברי הפרלמנט, 25 שנות הדמוקרטיה ברומניה כללו "עריקות" פוליטיות רבות, וקיים חשש כי חלק מהמחוקקים יפרשו גם הפעם ממפלגת השלטון לטובת מסגרות פוליטיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully