וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר הכלכלי: ראש ממשלת יפן הקדים את הבחירות

שינזו אבה הודיע כי הבחירות יערכו באמצע החודש הבא, שנתיים לפני המועד המתוכנן. זאת בשל רצונו לזכות בתמיכה בתכניתו הכלכלית השנויה במחלוקת. חרף ירידה בתמיכת הציבור, הוא צפוי לזכות שוב. "רוצה לשמוע את העם"

ראש ממשלת יפן שינזו אבה מודיע על פיזור הפרלמנט והקדמת הבחירות, 18 בנובמבר 2014. רויטרס
"אתפטר אם לא נזכה ברוב". ראש הממשלה שינזו אבה, היום/רויטרס

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע היום (שלישי) על הקדמת הבחירות במדינה, שנתיים לפני המועד המתוכנן. הבחירות צפויות להתקיים באמצע חודש דצמבר. במהלך מסיבת עיתונאים שכינס אבה הוא הבהיר כי יפזר את הבית התחתון של הפרלמנט בהמשך השבוע וכי התכנית להעלאת מסים תידחה.

אבה נבחר לפני שנתיים עם מצע שאפתני להחיות את הכלכלה המידרדרת של המדינה האסייתית, אך עד כה לא הצליח לעשות זאת. תמיכת הציבור בו נמצאת בירידה, אולם הוא עדיין צפוי לזכות בבחירות. המפלגה הליברלית-דמוקרטית, שבראשה עומד אבה, כבר זוכה לרוב בבית התחתון, אך אבה מקווה לחזק את שלטונו בשל אי-הסדר בקרב מפלגות האופוזיציה.

"אני צריך לשמוע את קולו של העם", אמר אבה, שמעוניין בתמיכה ציבורית בתכניתו הכלכלית, שבמסגרתה תשקיע הממשלה כספים רבים על מנת להאיץ את הצמיחה במדינה. "אני אתפטר אם לא נצליח לשמור על הרוב שלנו בפרלמנט, משום שמשמעות הדבר היא שהתכנית שלנו נדחתה".

מלבד תכניתו הכלכלית השנויה במחלוקת, אבה מצדד גם בחידוש השימוש בכורים הגרעיניים במדינה, שהושבתו בעקבות האסון הגרעיני בפוקושימה בשנת 2011. לטענתו של אבה, השבתת הכורים פוגעת בכלכלה בשל המחירים הגבוהים של אנרגיה מיובאת. כמו כן, ראש הממשלה גם תומך בשינוי החוקה הפציפיסטית של המדינה, שתאפשר שימוש בכוח כדי להגנת על בעלות בריתה של יפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully