וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הבית הגיש תביעת דיבה: "שרה ניפחה את ההוצאות - לא אני"

24.2.2015 / 16:20

מני נפתלי תובע את צוות ההגנה של נתניהו בשל הניסיונות לקשור אותו לדוח המבקר. ראש הממשלה עצמו נעדר מהרשימה בשל חסינות. לטענתו, אשת ראש הממשלה בנתה מספרה פרטית בכסף שיועד לשיפוץ חדרים

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(צפו בדבריו של מני נפתלי אחרי שמסר עדות בלהב 433, בשבוע שעבר)

אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, הגיש היום (שלישי) בבית משפט השלום בהרצליה תביעת דיבה נגד צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפלגת הליכוד ושני עובדים במעון ראש הממשלה. זאת, לאור ניסיונם לקשור אותו בימים האחרונים למסקנות דוח מבקר המדינה בגין הוצאות מעון ראש הממשלה. נתניהו עצמו לא נכלל בתביעת הדיבה בשל חסינותו.

צוות ההגנה של נתניהו כולל את יועצו, ניר חפץ, עו"ד דן שמרון, עו"ד שולי אשבול, עו"ד יעקב בורובסקי ועו"ד יוסי כהן. במכתב ששלחו אתמול באי כוחו של נפתלי, האנשים האמורים נדרשו להתנצל על הדברים שאמרו עד היום בשעה 12:00, וכן לשלם לו פיצוי של מאה אלף שקלים, אחרת יגיש נגדם תביעת לשון הרע. משלא התנצלו, הוגשה התביעה.

עוד בנושא:
המשטרה מכינה תשתית לחקירת בעלי תפקידים במעון נתניהו
הכוורת של מני נפתלי: חמישה עורכי דין ויועץ תקשורת
נציגי נפתלי פרסמו הקלטה של עובד לשעבר: "הזוג נתניהו משקר"
מני נפתלי למפכ"ל: מאיימים על חיי, דורש אבטחה צמודה

פרקליטתו של נפתלי: מר וגברת נתניהו, תתביישו לכם. אבי כהן
נפתלי במסיבת עיתונאים שערך בשבוע שעבר/אבי כהן

בתביעה שהגיש באמצעות עו"ד דן חי, נפתלי הסביר כי על אף איומיו, לא תבע את נתניהו ואת שרי הליכוד יובל שטייניץ וגלעד ארדן, בשל חסינותם. החסינות חלה על חברי כנסת ושרים במידה שהעבירה שביצעו לכאורה, נעשתה במסגרת עבודתם הפרלמנטרית. יחד עם זאת, בכוונת התובע לפנות אליהם בדרישה כי יוותרו על חסינותם, על מנת שיוכל לצרפם לתביעה. אם יענו לדרישתו, יבקש התובע לתקן את כתב התביעה ולכלול אותם במסגרתו.

ביום שלישי שעבר פורסם דוח מבקר המדינה יוסף שפירא, המכיל ראיות לבזבוז כספי ציבור לצרכים פרטיים במעון ראש הממשלה. בתגובה על הדוח, בליכוד תלו את האשם בנפתלי: "ההוצאות גדלו משמעותית בתקופה מסוימת שבה ניהל את המעון הרשמי מני נפתלי - עובד ממורמר לשעבר, המוביל מסע השמצות והכפשות נגד ראש הממשלה, על מנת להוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה ולפגוע בראש הממשלה ובליכוד בתקופת בחירות. הוצאות המעון הרשמי ירדו ופחתו משמעותית לאחר עזיבתו של נפתלי את התפקיד".

בכתב התביעה מגיב נפתלי להאשמות ומונה כמה דוגמאות אשר ממחישות את דרך ההתנהלות במעון הרשמי של ראש הממשלה, כמו גם את המענה לשאלה - מי אחראי להוצאות הגבוהות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שטען בעבר, הבזבזנית הגדולה במעון היא אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. "הגברת נתניהו קיבלה תקציב של כ-40 אלף שקלים עבור שיפוצם של שני חדרי שינה בקומה העליונה. לאחר שאושר התקציב הנ"ל, הורתה לעובדים במעון לרוקן את החדרים מתכולתם ולצבוע את קירותיהם, זאת, על מנת ליצור מצג שווא לפיו החדרים אכן שופצו". בפועל, כך טוען נפתלי, השתמשה נתניהו ביתרת הכספים לבניית מספרה פרטית במעון לנוחיותה. תקציב זה מתווסף לסכומים הגבוהים שנחשפו בדוח מבקר המדינה, ושאת האחריות עליהם ניסו הנתבעים להטיל על התובע.

דוגמה נוספת לאווירה הבזבזנית לכאורה של בני הזוג נתניהו, ניתן לראות בחגיגות יום ההולדת של ראש הממשלה. לטענתו של נפתלי, החגיגות הפרטיות עם חבריו הקרובים נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה כשהן מגובות בכמויות גדולות של אוכל. באחד המקרים דווח על מספר גבוה יותר של משתתפים מאלו שנכחו בפועל, על מנת לאשר תקציב גבוה מהמותר. באירוע המדובר, כמו גם באירועים רבים אחרים, נהגו בני הזוג נתניהו להוציא סכומי עתק על גינון, "בידיעת הגורמים המוסמכים ובהנחייתם, ללא שלתובע יש כל אפשרות להשפיע על הוצאות אלו ועל אף שלא היה בהן כל צורך", נכתב בכתב התביעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס הדלקת נר שביעי עם עולים חדשים בבית קנדה, ירושלים. צילום אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נפתלי טוען שהם הוציאו סכומי עתק על גינון. בני הזוג נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, צילום אלכס קולומויסקי

כמו כן, נפתלי מציין את הזמנות האוכל מבחוץ שחרגו מהתקציב וכן את הקופה הקטנה שבה השתמשה שרה נתניהו לרכישת משחת שיניים, בידיעה שהקופה לא נועדה לכך. "מכל האמור עולה בבירור כי התובע אינו הגורם המוסמך ו/או המאשר את הוצאות המעון וכי כל הוצאה קטנה כגדולה, דורשת את אישורם של גורמים בכירים בהרבה. התובע היה אחראי על ביצוען של ההוראות אשר קיבל וברי כי לא יכול היה לסרב לבצע את המוטל עליו, על ידי הגברת נתניהו ומר סיידוף (עזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, ג"ג)", נכתב בכתב התביעה. "הפעולות המתוארות לעיל, כמו גם פעולות רבות אחרות מן הסוג הנ"ל, הן אלה אשר גרמו לניפוח ההוצאות במעון ראש הממשלה ולריקון הקופה הקטנה באופן תדיר, והאחריות על כך מוטלת על כתפיהם של הגורמים המנויים לעיל ובוודאי שלתובע אין יד ורגל בדבר", נכתב. הסכום אותו תובע נפתלי הוא חצי מיליון שקלים.

הפגנות מחאה חברתית מול בית ראש הממשלה בקיסריה, 18 מאי 2013. שלומי גבאי
בית משפחת נתניהו בקיסריה/שלומי גבאי

אתמול פורסם בתכנית עובדה כי בני הזוג נתניהו שיפצו את ביתם הפרטי שבקיסריה בעשרות אלפי שקלים על חשבון המדינה.

על פי התחקיר, בשנת 2009, רגע לפני שנתניהו נכנס לקדנציה השנייה שלו כראש ממשלה, שכרו בני הזוג קבלן שיפוצים מקריית חיים ששמו בני קרן לביצוע סדרת עבודות פרטיות בבית בקיסריה. בשלב הראשון, נדרש קרן למנות את הליקויים בנכס ולהעריך את הנזקים. "כל מה שהיה חיצוני היה במצב על הפנים", תיאר קרן את הבדיקה. "ארגזי תריסים ממתכת, הגג בכללותו – הכול שם היה כבר גמור לחלוטין. גם חיפוי האבן החיצוני היה במצב מסוכן. מדובר בנזקים של שמונה שנים לפחות".

בהתאם לנהלים החלים על מעונו הפרטי של ראש הממשלה, אם הליקויים היו במקום טרם בחירתו של נתניהו לתפקיד, המדינה לא אמורה לשלם על תיקונם. אלא שעל פי התחקיר, שרה נתניהו התעקשה שהמדינה תשלם על השיפוצים.

עזרא סיידוף. ארכיון ערוץ 10,
עזרא סיידוף/ארכיון ערוץ 10

הקבלן הגיש הצעת מחיר ראשונית לביצוע עבודות לתיקון ההגג בווילה בסך 22 אלף שקלים. שאר הליקויים שעליהם הצביע – שעלותם גבוהה מזה בהרבה – המתינו, לדבריו, לשלב מאוחר יותר. בשלב מסוים, כך טען, התקשר אליו אדם בשם עזרא שהציג את עצמו כ'ראש יחידת הבינוי (עזרא סיידוף, ג"ג) וביקש שיעביר את הצעת המחיר על שם משרד ראש הממשלה. הקבלן סירב ומאותו רגע, לדבריו, החלה סחבת שנמשכה חודשים. בכל פעם שניסה לקבל את הכספים המגיעים לו על העבודה שביצע, שמע תירוצים.

כעבור חודשיים נפגש לדבריו עם שרה נתניהו שהסבירה לו כי מי שאמור לשאת בעלויות התיקון - היא המדינה. "אני משלמת לך כי הממשלה לא שילמה – אבל המדינה תשלם. הם צריכים לשלם על זה". קרן סיפר כי הוא היה "המום מהדיבורים". בהמשך קיבל קרן את כספו ולא חזר לעבוד עם בני הזוג. בסופו של דבר, את אותם ליקויים שזיהה, מימנה המדינה באישור אנשי משרד ראש הממשלה, ועזרא סיידוף בראשם.

"מדובר במסע מתוזמן של הכפשות, שקרים ורכילות"

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "במעונו הפרטי של ראש הממשלה מתקיימים דיונים ופגישות ומתארחים אישים מהארץ ומחו"ל. לפי הנוהל, המדינה משתתפת בהוצאותיו, וכך היה גם אצל ראשי ממשלה קודמים. יש לציין שמשפחת נתניהו משלמת מכיסה עבור הארנונה, הביטוח וכל הוצאות הבריכה".

בשמו של בנימין נתניהו עצמו נמסר בתגובה: "ראש הממשלה ורעייתו פעלו כדין בכול הנושאים שהעליתם. מדובר בחלק ממסע מתוזמן של הכפשות, שקרים ורכילות נגד ראש הממשלה ורעייתו. ברגעים גורליים אלה, ראש הממשלה מתמקד במאמץ לבלימת הסכם הגרעין המסוכן עם איראן".

מפרקליטו של עזרא סיידוף, עו"ד גדי טל, נמסר בתגובה: "כל מה שבוצע, בוצע כשורה. לא אושרו על ידי מרשי דברים שחרגו מהנוהל ומהחוק".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully