וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פועלות רשתות הסמים של התיכוניסטים באזור המרכז

23.2.2015 / 17:05

כמה חקירות נפרדות הובילו לחקירת מאות נערים ולמעצר של עשרות בחשד שהיו מעורבים בסחר ובצריכה של סמים המופצים בבתי ספר בכמה ערים במרכז. חוקר מחלק הנוער: "נחרדתי מההיקף ומהשיטה של הסחר"

אילוסטרציות בני נוער מעשנים. ShutterStock
ככל שסוחר המשנה מגייס יותר לקוחות, כך הוא זוכה להנחה גדולה יותר/ShutterStock

מאות תלמידי תיכון נחקרו בימים האחרונים בחשד שצרכו סמים, ובהם עשרות נעצרו בחשד שסחרו בסמים בבתי ספר באזור המרכז. הנערים נעצרו במסגרת כמה חקירות נפרדות שהמשטרה מנהלת בכמה ערים, אך השיטה שבה מתנהלות על פי החשד רוב רשתות הסחר בסמים בבתי הספר השונים זהה – הפצת הסמים נעשית בשיטת הפירמידה, שבמסגרתה אחד הנערים משמש הספק הראשי, והוא מספק את הסמים לכמה ספקי משנה ואלה מוכרים את הסמים בבתי הספר.

מחקירת המשטרה עולה כי ככל שסוחר המשנה מגייס יותר לקוחות חדשים, כך הוא זוכה להנחה גדולה יותר ברכישת הסם מהדרג שמעליו, וכך הוא יכול גם לממן את צריכת הסם שלו עצמו. "אנחנו מזהים מאפיינים של ארגון, כך זה מצטייר מהחקירה", הסביר פקד חגי סטול ממחלק הנוער של מרחב איילון, המנהל יחד עם פקד דנה בן צבי את החקירה בנושא סחר בסמים בבתי ספר בחולון ובבת ים. "מדובר במאפיינים שרואים בעולם העברייני הבוגר, אבל פה זה כבר בני נוער צעירים מאוד. בנימה אישית, כאב לילדים, אני נחרדתי מההיקף ומהשיטה של הסחר שאליה נחשפנו בחקירה הזו".

עוד ידיעות משפט ופלילים:
מאבטח הרמטכ"ל לשעבר שוחרר מהכלא לאחר שעונשו קוצר בשליש
חשד להונאת ענק: 40 חשודים בהעלמת מס בשווי מיליארד שקל
בית המשפט הורה לשחרר אסיר - בניגוד להחלטת ועדת השחרורים

אילוסטרציית נערים. ShutterStock
"אלה מאפיינים של העולם העברייני הבוגר, אבל אלה בני נוער צעירים מאוד"/ShutterStock

באחת החקירות, שעסקה בסחר בסמים בהרצליה, עצרו חוקרי תחנת גלילות שני תושבי העיר, דרור ואליעזר חדד, בחשד שסיפקו סמים לתלמידי תיכון. במהלך הדיון בהארכת מעצרם סיפרו חוקרי המשטרה לשופט ירון גת כי בחלק מהמקרים הם סיפקו מריחואנה וחשיש לנערים שהיום הם בני 15 ו-16 מאז היו בני 13. הבוקר נעצר חשוד נוסף בפרשה, ומתנהל מצוד אחר אמם של החשודים, שמאז נעצרו שני בניה בשבוע שעבר ירדה למחתרת.

בפרשה אחרת עצרו חוקרי משטרת ראשון לציון חמישה תלמידי תיכון שעל פי החשד חברו לבגיר, רכשו ממנו מריחואנה ומכרו אותו לתלמידים בשלושה בתי ספר שונים בעיר. בפרשה זו נחקרו כמה עשרות תלמידים, שעל פי החשד רכשו סמים מחבריהם.

בכפר סבא נעצרה נערה, תלמידת כיתה י"א, שכפי שנחשף אתמול בוואלה חדשות חשודה כי נהגה לגנוב באופן שיטתי ג'וינטים של מריחואנה רפואית של אביה, ומכרה אותם לחבריה לשכבה בבית הספר תמורת מאה שקלים לג'וינט. מחקירת הנושא, המנוהלת במחלק הנוער של משטרת כפר סבא, עולה כי התלמידה פעלה במשך כמה חודשים והצליחה למכור ג'וינטים בשווי של 5,000 שקל. עוד עלה מהחקירה כי התלמידים שקנו ממנה את הסמים נהגו לדלל את הג'וינטים, להפיק מכל אחד שלושה ג'וינטים, ולעשן אותם בצוותא עם נערים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה. ShutterStock
תלמידת י"א הצליחה למכור מריחואנה רפואית בשווי 5,000 שקל/ShutterStock

הפרשה הגדולה ביותר שנחשפה בימים האחרונים קשורה לקבוצת נערים גדולה, שעל פי החשד רכשה באופן קבוע סמים מחשוד תושב חולון. הנערים חשודים כי הפיצו את הסמים בארבעה בתי ספר תיכוניים בחולון ובבת ים. גם במקרה זה, על פי חשד המשטרה, הרשת עבדה בשיטת הפירמידה, והיא כללה נער בן 17 מחולון, שסיפק את הסמים לעשרה נערים אחרים, ואלה שימשו כמתווכים וספקים של הסמים. במסגרת הפרשה, נחקרו עשרות רבות של תלמידי תיכונים בשתי הערים בחשד שרכשו סמים מהמפיצים ברשת הסחר של בני הנוער.

במהלך החקירה פשטו החוקרים על ביתו של אחד הנערים, שסומן כמפיץ מרכזי. בבית מצאו השוטרים חומר החשוד כמריחואנה במשקל 38 גרם. עוד מצאו השוטרים רכוש החשוד כגנוב. גורמים במשטרת תל אביב סיפרו כי בניגוד לפעמים אחרות, בחלק מהפרשות שנחשפו לאחרונה מתגלה רמה מדאיגה של זמינות הסמים לבני הנוער. למשל, בהתכתבויות של בני הנוער שנחקרו, שנמצאו במכשירי הטלפון או במחשבים שלהם, התגלתה הפתיחות של הורים, שבמקרים מסוימים סיפקו לילדיהם סמים או עישנו איתם יחד.

"תופעה מדאיגה וחמורה"

"זיהנו תופעה רחבה מאוד של שימוש וסחר בסמים בקרב בני הנוער", סיפר פקד סטול לוואלה חדשות. "התופעה נגעה לכמה בתי ספר בתחום המרחב. נדהמנו מכמה שהחומרים הללו נגישים לבני הנוער. איך כל העניין של השגת הסם עובר מפה לאוזן, והתלמידים יודעים למי לפנות ולמי להגיע ולבצע את הרכישה". לדבריו, כששאלו החוקרים את בני הנוער מדוע הם משתמשים בסמים, קיבלו מגוון של תשובות: "'זה עושה לי סבבה', אמרו אחדים, ואחרים אמרו 'זה מביא אותך להרגשת ריחוף'. היו שאמרו 'הסיגריות הללו פותחות את הצ'קרות של היצירתיות'".

מפקד מרחב איילון, ניצב-משנה נתן בוזנה, התייחס לחשיבות של מיגור תופעת צריכת הסמים בקרב בני נוער. "אני פונה לבני הנוער וקורא להם לקחת אחריות ולעשות בחירות נבונות בין טוב לרע, ולבחור בהתרחקות מסמים", אמר ניצב-משנה בוזנה. "אני קורא לציבור ההורים, המחנכים והמנהלים בבתי הספר לגלות ערנות לנעשה בתחומם. ללא ספק מדובר בתופעה מדאיגה וחמורה, ואנו מטפלים בה במלוא החומרה". לדבריו, המשטרה מרכזת את מאמציה בעבירות הקשות בתחום הסחר בסמים, ובמסגרת זו לצמצם את שוק הצריכה. "מרחב איילון מטפל בנושא ככל יכולתו בציר האכיפה, אך מדובר במאבק ארוך ועיקש. טיפול יעיל בנוער חייב להיות טיפול מערכתי כולל", אמר.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully