וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להונאת ענק: 40 חשודים בהעלמת מס בשווי מיליארד שקל

23.2.2015 / 13:51

המעורבים נעצרו בחשד לניהול מערך מאורגן שנועד לגרוף רווחי עתק באמצעות הפקת חשבוניות פיקטיביות. על פי החשד, הם הכניסו לכיסם כ-150 מיליון שקל מקופת המדינה באמצעות הקמת חברות קש והפצת החשבוניות ללקוחות

כוחות משטרה ויס"מ נערכים למעצרים של סוחרי סמים בתחנה המרכזית בתל אביב 25.1.2015. ניב אהרונסון
החשודים נעצרו במהלך מבצע לילי של המשטרה/ניב אהרונסון

ארבעים תושבי מזרח ירושלים והדרום נעצרו הלילה (שני) בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות ולהונאת מס בשווי של מיליארד שקלים. המשטרה חושדת כי במהלך ארבע השנים האחרונות המעורבים הקימו וניהלו מערך מאורגן של הפצת חשבוניות פיקטיביות, ושכך גרפו לכיסם את החלק היחסי של תשלומי המס שיועד למדינה.

על פי החשד, תושב מזרח ירושלים בן 37, עמד בראש רשת המפיצה חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים. הוא חשוד כי הקים מערך מאורגן של פעילים על מנת שיפתחו "חברות קש" על שמם תמורת תשלום חודשי קבוע.

המשטרה חושדת כי באמצעות עשרות החברות שהוקמו, הופצו חשבוניות פיקטיביות ללקוחות וחברות שונות, בעיקר בתחום הבנייה, על מנת להתחמק מתשלום מס. על פי אומדני רשות המסים נגנבו בשיטה זו מקופת המדינה מיסים בהיקף של כ-150 מיליון שקלים.

במהלך המעצר נתפסו רכבי יוקרה ומיליון שקל במזומן

היחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים ערכה חקירה סמויה כשנה לפני המעצרים שבוצעו הלילה, בשיתוף עם רשות המסים. מהחקירה עלה כי הכסף מחשבוניות המס הופקד בחשבונות בנק שנרשמו על שם חברות הקש, וצ'קים נפדו במזומן בחברות להמרת כספים בירושלים. על פי החשד, בכסף שנפדה רכשו המעורבים דירות ורכוש רב לשימושם הפרטי.

החשודים נעצרו על ידי חוקרי ובלשי הימ"ר של משטרת ירושלים ואנשי חקירות מע"מ ירושלים ובאר שבע בשיתוף יחידת יהלום של מס הכנסה. במהלך פעילות המעצרים הלילה נתפס רכוש רב המיועד לחילוט הכולל רכבי יוקרה, כסף מזומן בסך כמיליון שקל, צ'קים בשווי של כשני מיליון שקלים וחשבוניות בנק ונכסי נדל"ן. במהלך היום יובאו החשודים להערכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully