וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: ילדה בת 7 ביצעה פיגוע התאבדות בשוק הומה אדם

24.2.2015 / 0:16

עדי ראייה דיווחו כי הילדה פוצצה את עצמה בשער הכניסה לשוק בעיר פוטיסקום, אחרי שסירבה להיבדק על ידי השומרים. "היא הפעילה את חגורת הנפץ, הרגה את עצמה וחמישה אנשים נוספים, כשרבים אחרים נפצעו"

ילדה בת 13 מניגריה שנעצרה ועליה חגורת נפץ בעיר קאנו, דצמבר 2014. AP
ילדה בת 13 שנעצרה בשנה שעברה בעיר קאנו בניגריה כשעליה חגורת נפץ/AP

ילדה, ככל הנראה בת שבע, ביצעה שלשום (ראשון) פיגוע התאבדות במחסום ביטחוני בסמוך לשוק בעיירה פוטיסקום שבצפון-מזרח ניגריה. כתוצאה מכך נהרגו חמישה בני אדם ועשרות נוספים נפצעו. ככל הנראה, ארגון בוקו חראם אחראי לפיגוע, שבוצע לנוכח התבוסות האחרונות שנוחל הארגון הקיצוני – לאחרונה התאגדו שכנותיה של ניגריה – קמרון, צ'אד וניז'ר – והחלו לתקוף במשותף את מעוזי הארגון בצפון-מזרח ניגריה.

"היא סירבה להיבדק בשער הכניסה לשוק ופרץ ויכוח", סיפר איבריהם מיישגו, שהיה עד ראייה לפיגוע בעיר הבירה של מדינת המחוז יובה. "היא הפעילה את חגורת הנפץ, הרגה את עצמה וחמישה אנשים נוספים, כשרבים אחרים נפצעו", הוסיף.

לקריאה נוספת על בוקו חראם
המחיר הגבוה שמשלמות מדינות אפריקה במלחמתן בבוקו חראם
מנהיג בוקו חראם: "7,000 חיילים נגדנו? נחסל אחד-אחד"
בצל המאבק בבוקו חראם: נדחו הבחירות בניגריה

חייל מצבא קמרון בעמדת שמירה בסמוך לגבול עם ניגריה, 18 בפברואר 2015. רויטרס
חייל מצבא קמרון משקיף על הגבול עם ניגריה/רויטרס

השימוש בנשים ובילדות בתור מחבלות מתאבדות הפך לטקטיקה נפוצה של בוקו חראם מאז השנה שעברה כדרך לפגוע באזרחים בזמן שהארגון נתון במגננה. רק ביום שבת האחרון הכריז צבא ניגריה כי הוא שחרר את עיירת הגבול באגה מידי לוחמי הארגון. העיירה עלתה לכותרות לאחר שלוחמי בוקו חראם ביצעו בו טבח אכזרי בחודש שעבר, כשעל פי חלק מהאומדנים כ-2,000 בני אדם נרצחו.

מדובר בהישג משמעותי עבור הממשלה המרכזית באבוג'ה, שנתונה לביקורת רבה על כך שהיא אינה מסוגלת להכריע את בוקו חראם חרף היותה המדינה בעלת הצבא החזק ביותר במערב אפריקה.

(עדכון ראשון: 16:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully