וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר הגבוה שמשלמות מדינות אפריקה במלחמתן בבוקו חראם

30 בני אדם נהרגו בהפצצה של מטוס לא מזוהה בכפר בניז'ר, שהצטרפה לאחרונה למאבק בארגון הטרור שמקורו בניגריה, שמצדה מכחישה אחריות לתקרית. במקביל, צבא ניגריה דיווח כי שחרר 11 עיירות והרג 300 לוחמי בוקו חראם

חייל מצבא קמרון בעמדת שמירה בסמוך לגבול עם ניגריה, 18 בפברואר 2015. רויטרס
חייל מצבא קמרון בעמדה סמוכה לגבול עם ניגריה, היום/רויטרס

לפחות 30 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בניז'ר מהפצצה של מטוס בלתי-מזוהה באזור שבו פועל ארגון הטרור בוקו חראם. ההפצצה אירעה בכפר הסמוך לגבול עם ניגריה ועל אף שהתושבים טוענים כי ניגריה אחראית למתקפה, באבוג'ה מכחישים. ניז'ר הצטרפה לאחרונה לכוח אזורי אפריקני, שהוקם במטרה להילחם בארגון שזרע הרס בצפון-מזרח ניגריה והחל לתקוף גם את שכנותיה, בהן ניז'ר.

"הקורבנות היו תושבים שהשתתפו בטקס הלוויה לאיש ממשל מקומי", מסר גורם רפואי באזור, שהעריך כי בין 20 ל-30 בני אדם איבדו את חייהם בתקיפה שאירע בסמוך למסגד לעיירה אבדמן. "בתחילה חשבנו שזאת טעות של צבא צ'אד או ניז'ר, אבל עכשיו אנו חושדים שצבא ניגריה אחראי לכך", מסר גורם רשמי מהעיר בוסו שבניז'ר, הסמוכה לגבול עם ניגריה. הוא הוסיף כי מתקפה דומה אירע לפני כמה ימים בעיירה הסמוכה גמרה, שבמהלכה נהרג אדם אחד.

עם זאת, בניגריה מכחישים את הטענות. "אין לי מידע על כך ואין בידינו שום דווחים על כך שאנשינו מעורבים בתקרית הזאת", מסר דובר חיל האוויר של ניגריה, דלה אלונג'ה.

עוד על המלחמה בארגון בוקו חראם
מנהיג בוקו חראם: "7,000 חיילים נגדנו? נחסל אחד-אחד"
בצל המאבק בבוקו חראם: נדחו הבחירות בניגריה

כנסייה שנשרפה עד היסוד בצפון קמרון על ידי ארגון בוקו חראם, 16 בפברואר 2015. רויטרס
כנסייה שנשרפה בידי בוקו חראם בכפר בצפון קמרון, השבוע/רויטרס

במקביל, ניגריה הודיעה היום כי כוחות הביטחון שלה הרגו יותר מ-300 לוחמי בוקו חראם במהלך מבצע לשחרור 11 עיירות וכפרים מאז תחילת השבוע. עוד מסרו הרשויות כי כלי נשק רבים הוחרמו מידי הארגון הקיצוני. בין העיירות ששוחררו הייתה מונגונו, ששוכנת בסמוך לאגם צ'אד, שמהווה מפגש בין ארבע המדינות שנאבקות בבוקו חראם – ניגריה, צ'אד, קמרון וניז'ר. העיירה נכבשה בחודש שעבר ויותר מ-5,000 נמלטו מאימת הארגון שנוהג לשרוף את המקומות שאותם הוא כובש ולחטוף ילדים שאותם הוא מצרף לשורותיו.

על אף שלא ניתן לאמת את טענותיו של צבא ניגריה, שפעמים רבות מפריז בדיווחים על הישגיו השדה הקרב, ההתפתחויות האחרונות באזור מקרבות את בוקו חראם לתבוסה. ארבע המדינות, יחד עם בנין, מקימות בימים אלו כוח משותף שימנה כ-8,700 חיילים. כמו כן, ארצות הברית הבטיחה להעביר סיוע צבאי למדינות הנלחמות בארגון, שיסייע להן לשתף פעולה בצורה טובה יותר ולהפעיל אמצעי מודיעין טובים יותר. בנוסף לכך, נשיאי עשר המדינות החברות בארגון "הקהילה הכלכלית של מדינות מרכז אפריקה" הבטיחו ביום שני ליצור תקציב חירום על סך 87 מיליון דולרים לטובת המאבק בבוקו חראם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully