וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג בוקו חראם: "7,000 חיילים נגדנו? נחסל אחד-אחד"

אבו בכר שכאו לעג לכוח האפריקני האזורי שהוקם במטרה להילחם בארגונו. "7,000 חיילים? למה לא שלחתם 70 מיליון? זה מעט". כמו כן, הארגון הניגרי חטף אוטובוס נוסעים בקמרון ותקף בית כלא בניז'ר

מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
מנהיג בוקו חראם אבו בכר שכאו/AP

מנהיג בוקו חראם אבו בכר שכאו מצהיר כי ארגונו יביס את הכוח האפריקני שהוקם לאחרונה כדי להיאבק בסכנה האזורית הנשקפת ממנו. בסרטון, שפורסם היום (שני), התייחס מנהיג הארגון שמקורו בניגריה לשיתוף הפעולה בין ניגרה, צ'אד, קמרון וניז'ר נגדו.

"הברית שלכם לא תשיג דבר", הצהיר שכאו. "אספו את כל כלי הנשק שלכם והתמודדו עמנו. אנחנו מברכים אתכם. המטרה שלנו היא לא להילחם רק באפריקה, אלא בעולם כולו. כל מי שלא יציית לאללה או לנביא ימות או יהפוך לעבד", איים. "שלחתם 7,000 חיילים? למה לא שלחתם 70 מיליון? זה מעט. רק 7,000? בשם אללה, זה מעט. אנחנו יכולים לחסל אותם אחד אחרי השני", לעג שכאו לכוח המשותף של המדינות, שמונה כ-7,500 חיילים.

סיור של צבא ניגריה בעיר הבירה אבוג'ה, 07 בפברואר 2015. AP
כוחות של צבא ניגריה בסיור בבירה אבוג'ה, בשבוע שעבר/AP

בתקופה האחרונה הפכה ההתקוממות המקומית של בוקו חראם בניגריה לעימות אזורי, לאחר שהארגון החל לתקוף את שכנותיה של המדינה. היום תקפו לוחמי הארגון את העיירה קראווה שבצפון קמרון וחטפו אוטובוס נוסעים ליד העיירה אדנגה דנגה. על פי חלק מהדיווחים, על האוטובוס היו 20 אנשים ו-12 מהם הוצאו להורג לאחר שהוא הועבר לשטח ניגריה.

במקביל, תקפו כוחות בוקו חראם בית כלא בעיר דיפה בניז'ר ופוצצו מכונית תופת במקום אחר בה. חילופי אש כבדים התנהלו במהלך היום בין צבא ניז'ר לבין החמושים, שתקפו את העיר בפעם השלישית במהלך ארבעת הימים האחרונים. חבר במשמר הלאומי של ניז'ר מסר כי כמאה מאנשי בוקו חראם כלואים ברחבי המדינה, אך לא בעיר דיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully