וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המאבק בבוקו חראם: נדחו הבחירות בניגריה

הבחירות לנשיאות ולבית המחוקקים במדינה נדחו משום שכוחות הביטחון טענו כי הם מתמקדים בלחימה בארגון הטרור ולא יוכלו להבטיח את ביטחון הבוחרים. "הסיכון בקריאה לאזרחים רבים לממש את זכות הבחירה הוא גדול ביותר"

חייל של צבא ניגריה במאידוגורי, צפון-מזרח ניגריה. AP
"הוודעה לא יכולה לבטל בהינף יד את המלצות כוחות הביטחון". חייל של צבא ניגריה במידגורי/AP

על רקע המאבק המתמשך של ניגריה בארגון הטרור בוקו חראם שבסיסו במדינה, יו"ר ועדת הבחירות הודיע הלילה (ראשון) כי הבחירות לנשיאות ולבית המחוקקים במדינה, שהיו אמורות להתקיים ב-14 בפברואר, נדחו בשישה שבועות ויתקיימו ב-18 במרץ בשל חששות ביטחוניים. ההחלטה התקבלה לאחר לחץ רב שהופעל על ועדת הבחירות מצד המפלגה הדמוקרטית אשר מהווה את מפלגת השלטון במדינה בימים אלה, וצפויה לעורר זעם רב באופוזיציה.

"הוועדה לא יכולה לבטל בהינף יד את המלצותיהם של מפקדי כוחות הביטחון", אמר אטהירו ג'גה, יו"ר ועדת הבחירות, במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בעניין בניגריה. "הסיכון שבפריסת נשים וגברים ברחבי המדינה תוך קריאה המונית למימוש זכות הבחירה הדמוקרטית שלהם, בעוד לא ניתן להבטיח את ביטחונם, הוא גדול ביותר". בבחירות הקודמות במדינה, שנערכו ב-2011, נהרגו כ-800 בני אדם במהלך עימותים עזים בין מורדים מוסלמים לבין נוצרים. זאת, לאחר שנבחר הנשיא המכהן, ג'ונתן גודלאק, לנשיא נוצרי במדינה.

עוד בנושא:
מלחמה אזורית: צ'אד וקמרון חיסלו 250 לוחמי בוקו חראם
האיחוד האפריקני: כוח של 7,500 חיילים יילחם בבוקו חראם
ניגריה: הצבא הדף מתקפת בוקו חראם, עשרות נהרגו
בכיר בניגריה: "המאבק בבוקו חראם נפגע בשל פחדנים בצבא"

עצרת תמיכה בגודלאק ג'ונתן, לאגוס. AP
"אף אחד לא הכריח אותנו לקבל את ההחלטה". הנשיא ג'ונתן גודלאק בעצרת תמיכה בחודש שעבר/AP

לדבריו של ג'גה, היועץ לביטחון לאומי במדינה, ג'מבו דסוקי, הודיע בשבוע שעבר כי לא יוכל להבטיח את ביטחון האזרחים במהלך הבחירות, משום שהצבא עוסק בלחימה בפעילי בוקו חראם. "אף אחד לא הכריח אותנו לקבל את ההחלטה הזאת", הוסיף ג'גה ורמז בכך לכוונותיה של מפלגת השלטון לדחות את הבחירות במדינה על מנת לחזק את מעמדה בפני אוכלוסיית הבוחרים. עם זאת, גם בחודש שעבר המליץ דסוקי לעכב את הבחירות – אז זה היה משום שחשש כי לא יונפקו די תעודות ביומטריות, שבאמצעותן ניתן להצביע, בזמן.

בימים האחרונים החריף המאבק האזורי במערב אפריקה, כשגם קמרון וגם צ'אד עסקו בהדיפתן של מתקפות בוקו חראם בשטחן. ביום שישי תקפו לראשונה לוחמי הארגון הסוני בניז'ר, הגובלת בניגריה. כוחות הביטחון של ניז'ר חיסלו במהלך הקרבות 109 לוחמים מהארגון, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה. כמו כן, ארבעה חיילים נהרגו במהלך ניסיון ההשתלטות הכושל של בוקו חראם על העיירה בוסו שבדרום-מזרח המדינה.

לפחות 13 אלף בני אדם נהרגו מאז החל ארגון בוקו חראם בלחימה בשנת 2009. כמו כן, יותר ממיליון בני אדם נעקרו מבתיהם. הארגון הגביר בשבועות האחרונים את המתקפות שלו, כחלק ממטרתו להפריע לבחירות הקרובות לנשיאות המדינה, שיתקיימו החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully