וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בניגריה: "המאבק בבוקו חראם נפגע בשל פחדנים בצבא"

22.1.2015 / 18:59

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביקר בחריפות את חיילי הצבא, שנמלטו מהעיירה באגה שתושביה נטבחו על ידי הארגון הקיצוני. "יש אנשים שמשתמשים בכל תירוץ אפשרי כדי לא להילחם"

בכיר במערכת הביטחון בניגריה טען היום (חמישי) כי המאבק של הצבא בארגון בוקו חראם נפגע בגלל "פחדנים" בשורות הצבא. סמבו דסוקי, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא גודלאק ג'ונתן, הטיח את הביקורת החריגה במהלך נאום בפני מוסד מחקר בלונדון, והוסיף כי לדעתו יש לדחות את הבחירות לנשיאות שאמורות להתקיים ב-14 בפברואר.

דבריו של דסוקי מגיעים על רקע ההישגים האחרונים שנחל הארגון האיסלאמיסטי הקיצוני בצפון-מזרח המדינה, בפרט הטבח שביצע בעיירה באגה בתחילת החודש. על פי הערכות של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, מספר ההרוגים במתקפה הרצחנית נאמד בכ-2,000, אולם הממשלה באבוג'ה טענה כי "רק" 150 איש נהרגו. לאחר כיבוש העיירה, ברחו חיילי צבא ניגריה מהאזור. הדבר העלה ספקות לגבי המחויבות של חלק מכוחות הביטחון במאבקם נגד הארגון שמנסה להקים מדינת הלכה איסלאמית. בימים אלו עומדים למשפט 22 קצינים, בהם אחד בדרגת תת-אלוף, המואשמים בפגיעה במאמצי הלחימה.

לקריאה נוספת בנושא
קמרון: הצבא שחרר עשרות חטופים מידי "בוקו חראם"
שינוי אסטרטגיה? נשיא ניגריה ביקר במעוז "בוקו חראם"
תצלומי לוויין חושפים את ממדי הטבח של "בוקו חראם" בניגריה

העיירה באגה, שבצפון-מזרח ניגריה, הרוסה אחרי התקפה של בוקו חראם, 2013. AP
העיירה באגה הרוסה לאחר פשיטה של בוקו חראם ב-2013/AP

"לרוע המזל, יש לנו פחדנים רבים", תקף דסוקי. "יש אנשים שמשתמשים בכל תירוץ אפשרי כדי לא להילחם". עם זאת, הוא הדגיש כי "צמרת הצבא לא קשרה קשר כדי לסכל את המלחמה במורדים". דסוקי הכחיש שהצבא לא מצויד מספיק, כפי שחלק מהביקורות טוענות, וקרא לכך "תירוץ". הוא הוסיף כי כוחות נוספים נשלחו לבאגה במטרה לכבוש אותה מחדש והביע תקווה שהם ישתלטו עליה בקרוב.

דסוקי התייחס גם לנפילת בסיס הכוח הרב-לאומי באזור באותה מתקפה, וטען כי "זה היה כוח רב-לאומי רק בשם". לדבריו, "כל מה שהם היו צריכים לעשות זה להיות נוכחים בבסיס, אך רובם לא היו שם". בבסיס היו מוצבים חיילים מצ'אד, מקמרון ומניז'ר השכנות, שמאוימות אף הן על ידי הארגון הקיצוני. לדבריו, המפקדה של הכוח הועברה לנג'מנה, בירת צ'אד השכנה, אך אמר כי "ניגריה לא רואה מה הטעם בזה".

למרות דבריו, ניגריה, צ'אד, קמרון וניז'ר יבקשו את אישור מועצת הביטחון של האו"ם להקמת כוח בינלאומי למאבק בלוחמים האיסלאמיסטים. לא נמסר מתי תוגש הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully