וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה אזורית: צ'אד וקמרון חיסלו 250 לוחמי בוקו חראם

במסגרת המאבק המשותף של שכונתיה של ניגריה נגד הארגון הקיצוני, השמידו חיילים בצבא צ'אד גם עשרות כלי רכב השייכים לבוקו חראם. במקביל, נהדפה מתקפה של הארגון בקמרון, שם נרצחו 70 אזרחים

חייל של צבא ניגריה במאידוגורי, צפון-מזרח ניגריה. AP
חייל בצבא ניגריה/AP

צבא צ'אד הרג יותר מ-200 חמושים מארגון בוקו חראם בקרב בצפון-מזרח ניגריה – כך נמסר אתמול (רביעי) מהצבא. כמו כן, תשעה חיילים מצבא צ'אד נהרגו בלחימה ועוד 21 נפצעו. בהצהרה מטעם צבא צ'אד נמסר כי הכוחות השמידו יותר מעשרה רכבים של בוקו חראם שצוידו בנשק כבד וכמאה אופנועים ששימשו את לוחמי הארגון בקרבות בעיירות גמברו ואנגלה הסמוכות לגבול בין שתי המדינות.

צ'אד שלחה יותר מ-2,000 חיילים לניגריה כחלק מהמאבק האזורי בארגון הקיצוני, שמנסה להקים מדינת הלכה איסלאמית בצפון ניגריה. ביום שישי האחרון אישר האיחוד האפריקני את הקמתו של כוח אזורי, שיורכב משכנותיה של ניגריה, וימנה 7,500 חיילים. כמו כן, לאחרונה החלה צרפת לסייע למדינות הגובלות בניגריה באמצעות טיסות סיור בשמי הגבולות המשותפים של ניגריה עם צ'אד וקמרון.

לקריאה נוספת
האיחוד האפריקני: כוח של 7,500 חיילים יילחם בבוקו חראם
ניגריה: הצבא הדף מתקפת בוקו חראם, עשרות נהרגו
בכיר בניגריה: "המאבק בבוקו חראם נפגע בשל פחדנים בצבא"

הפגנה נגד בוקו חראם בנ'דג'אמנה, צ'אד. רויטרס
הפגנה בצ'אד נגד בוקו חראם/רויטרס

במקביל, תקפו אתמול לוחמים של בוקו חראם את העיירה פוטוקול שבקמרון. כוחות הארגון פשטו על העיירה הסמוכה לגבול ניגריה וקמרון לאחר שחיילי צבא צ'אד, שחנו באופן זמני בבסיס באזור, חצו את הגבול ותקפו את העיירה גמברו. לפחות 50 חמושים ושישה חיילים מצבא קמרון נהרגו בקרבות. במהלך הפשיטה רצחו לוחמי הארגון הקיצוני לפחות 70 אזרחים כששיספו את גרונותיהם.

"סילקנו את המורדים", אמר שר המידע של קמרון איסה טצ'ירומה. "הם ניסו להפתיע אותנו משום שהכוחות של צ'אד שהיו ממוקמים בפוטוקול נכנסו לניגריה". קצין בצבא קמרון מסר כי שישה חיילים נהרגו במהלך הלחימה.

לפחות 13 אלף בני אדם נהרגו מאז החל ארגון בוקו חראם בלחימה בשנת 2009. כמו כן, יותר ממיליון בני אדם נעקרו מבתיהם. הארגון הגביר בשבועות האחרונים את המתקפות שלו, כחלק ממטרתו להפריע לבחירות הקרובות לנשיאות המדינה, שיתקיימו החודש.

(עדכון ראשון: 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully