וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-ג'זירה: נדליף בקרוב מסמכי ריגול של המוסד הנוגעים לאיראן

הרשת הקטארית הודיעה כי השיגה מאגר עצום של מברקים הקשורים לריגול וכי בכוונתה לפרסמם יחד עם הגרדיאן, "כדי לשפוך אור על פעילות ארגוני הביון ברחבי העולם". המברקים כוללים מידע על מגעים בין ארה"ב לחמאס

מתוך ערוץ היוטיוב של אל-ג'זירה

רשת אל-ג'זירה הודיעה כי בכוונתה לפרסם בימים הקרובים מאגר עצום של מסמכים מודיעיניים, הקשורים לפעילות ריגול. בין היתר, עוסקים בישראל ובפעילותה המודיעינית והמבצעית.

הרשת, שבסיסה בקטאר, פרסמה קדימון למאגר, המכונה Spy Cables ("מברקי הריגול"). לטענתה, כולל המאגר מסמכים מ-2006 ועד 2014, וחלקם נוגעים להערכות המודיעין של המוסד לגבי תכנית הגרעין של איראן. עיתוי הפרסום רגיש במיוחד, ומגיע ימים ספורים לפני צאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנאום בקונגרס, שבו הוא עתיד לצאת נגד הסכם הגרעין המתגבש עם איראן.

חלק גדול מהמאגר מתמקד בנתונים שדלפו מסוכנות הביון של דרום אפריקה. בין היתר, מברקי המודיעין שהגיעו לידי "אל-ג'זירה" כוללים טענות ולפיהן המוסד מסר לבני בריתו – ככל הנראה בדרום אפריקה - כי איראן אינה חותרת לייצור נשק גרעיני. אחד המברקים הללו, לטענת אל-ג'זירה, נשלח חודש בלבד לאחר שראש הממשלה נתניהו טען בפומבי כי "איראן נמצאת מרחק שנה מפיתוח נשק גרעיני".

"בניגוד למסמכי סנודן, המתמקדים במודיעין אותות, המכונה 'סיגינט', מברקי הריגול מתמקדים במודיעין אנושי - 'יומינט'", הודיעה הרשת. בין היתר, כולל המאגר מסמכים שדלפו מהמוסד, משירות הביון הרוסי פס"ב, מה-MI6 הבריטי ומשירות המודיעין האוסטרלי.

לקריאה נוספת
מסמכי סנודן: ממשל אובמה מעביר ל-8200 מידע חשאי על אמריקנים
"ארה"ב מסייעת לישראל לצותת לפלסטינים ועוזרת למוסד נגד איראן"
כך גויסה צמרת הממשל האמריקני לגניזת כתבה על מבצע נגד איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, בתערוכת נשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסמכים אחרים חושפים את מאמצי המודיעין האמריקני לנהל מגעים ישירים עם חמאס, בשעה שזרועות אחרות של הממשל כללו את חמאס ברשימת ארגוני הטרור. מברקים נוספים שופכים אור על מלחמת המודיעין בין קוריאה הצפונית למדינות המערב, וכוללים פרטים על הסיוע שהעניק בריטניה לדרום אפריקה במאמציה לגייס בכיר קוריאני כסוכן.

המסמכים יפורסמו בימים הקרובים במיזם משותף של אל-ג'זירה וה"גרדיאן" הבריטי, ונטען כבר עכשיו כי כמה מהם יכללו פרטים אישיים של סוכנים. לטענת אל-ג'זירה, מטרת המיזם היא לשפוך אור על פעילות גופי הביון ברחבי העולם, "הנוטים לחשאיות שלא בהכרח לצורך".

"לא היה קל להחליט אילו מברקים לפרסם, ומאות מהם לא ייחשפו", הודיעה אל-ג'זירה. "אחרי שווידאנו את (מהימנות) המברקים, היינו צריכים לשקול אילו מהם משרתים את העניין הציבורי. התייעצנו לשם כך עם מומחים בתעשייה, עם עורכי דין ועם שותפינו ב'גרדיאן'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully