וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-1,200 עובדים במפעלי ים המלח שובתים: "הפיטורים כוחניים"

19.2.2015 / 11:20

הנהלת כיל פתחה במתקפה חסרת תקדים על יו"ר מועצת העובדים בשל קריאתו לשביתה כוללת, במחאה על כוונת ההנהלה לפטר את עובדי מפעל תרכובות הברום. "לא ייתכן שהם ירצו לשלוח עובדים הביתה, ולא ינסו אפילו לדבר אתנו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

(צפו במפוטרי הברום שורפים תעודות חבר ליכוד במאהל המחאה)

מועצת עובדי מפעלי ים המלח פתחה היום (חמישי) בשביתה כוללת, לאחר שלדבריהם הנהלת החברה לא נענתה לדרישות ההסתדרות והעובדים, ולא הסירה את האיום לפטר מאות מעובדי המפעלים. ההחלטה התקבלה הלילה, ובשעה 2:00 הורה הוועד על סגירת שערי מפעל הברום של החברה. בכך, פתחו העובדים בסדרת עיצומים שהגיעה לשיאה בשעות הצהריים, אז הושבתו כל מפעלי ים המלח. כ-1,200 עובדים לא יגיעו עד להודעה חדשה.

יו"ר מועצת העובדים, ארמונד לנקרי, אמר: "נילחם בכל מחיר בדרישות ההנהלה. בזכות עבודת הכפיים המסורה של עובדיה, חברת כיל מצליחה ומרוויחה, וכוונת ההנהלה לפגוע בעובדים ולפטר אותם היא אבסורדית, אגרסיבית, כוחנית ובעיקר מיותרת". הוא הוסיף כי השביתה היא גם כאות הזדהות עם העובדים במפעלי תרכובות הברום, ששובתים כבר יותר משבועיים במחאה על כוונת הנהלת המפעל, גם הוא מקבוצת כיל, לפטר 140 עובדים.

עוד בוואלה חדשות:
לפיד הגיע לתמוך בעובדי כי"ל השובתים: "איפה ראש הממשלה?"
"היום הם – מחר אנחנו": הפיטורים בכיל מתפשטים למפעלי ים המלח
135 מעובדי מפעלי ים המלח פוטרו: "מלחמה עם ההנהלה"

כיל - חדשות מקומיות. מערכת וואלה!
"לא נפקיר את חברינו, כי אנחנו מבינים שמה שהתחיל אצלם יגיע גם אלינו"./מערכת וואלה!

"מבחינתנו כלו כל הקצים, ואנחנו מוכנים להילחם בדרישות ההנהלה", הוסיף לנקרי. "כל עובדי המפעלים הם מקשה אחת, אנחנו רעים זה לזה ולא ניתן יד לפיטוריו של אף עובד. אני קורא להנהלה לבטל את הפיטורים ולחזור לדרך הישר ולהתדיינות ולשיח אתנו". הנהלת כיל יצאה במתקפה חסרת תקדים נגד יו"ר מועצת העובדים, וטענה כי הוא נוהג בחוסר אחריות. לדברי ההנהלה, השבתת מפעל הברום היא "החלטה מופקרת, חסרת אחריות ומסוכנת של ועד עובדי מפעלי ים המלח, ומאיימת על המשך קיומו של מפעל המגנזיום ועל פרנסת 400 עובדי המפעל".

בתגובה לטענות הנהלת כיל, מסר לנקרי כי "המצב הזה לא יכול להמשיך". לדבריו, "לא ייתכן שהם ירצו לשלוח עובדים הביתה, ולא ינסו אפילו לדבר אתנו. ההנהלה רוצה רק פיטורים ולא רוצה להגיע להסכמים מכובדים שבה בעובדים יעזבו מרצון".

עובד נוסף במפעלי ים המלח סיפר לוואלה חדשות: "הגיע הזמן שגם אנחנו נצטרף למאבק. העיצומים והפיטורים אמנם התחילו בתרכובות הברום, אבל אנחנו חלק בלתי נפרד מכיל. לא נפקיר את חברינו, כי אנחנו מבינים שמה שהתחיל אצלם יגיע גם אלינו".

לפניות לכתב: yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully