וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

135 מעובדי מפעלי ים המלח פוטרו: "מלחמה עם ההנהלה"

11.1.2015 / 17:29

העובדים קיבלו את מכתבי הפיטורים שעות לאחר שנענו לבקשת יו"ר ההסתדרות להפסיק את העיצומים שאותם נקטו ולחזור למשא ומתן עם ההנהלה. לטענתם, הם פתחו בעיצומים בגלל "התנהלות חד צדדית של ההנהלה"

מפעלי ים המלח. דיויד סילברמן, GettyImages
מפעלי ים המלח/GettyImages, דיויד סילברמן

135 מעובדי מפעלי ים המלח קיבלו היום (ראשון) מכתבי פיטורים. יו"ר ועד העובדים ארמונד לנקרי טען כי העובדים קיבלו את המכתבים שעות לאחר שהוועד החליט להפסיק את העיצומים שאותם נקטו העובדים עד כה, לבקשת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ולשוב למשא ומתן עם ההנהלה.

הערב ייפגש יו"ר ועד העובדים לנקרי עם היועצים המשפטיים של ההסתדרות ועם יו"ר ההסתדרות בכדי לדון בהמשך דרכם של העובדים במקום. לנקרי העריך כי לא יהיה מנוס משביתה כללית במפעלים.

עוד בוואלה! חדשות:
הדילמה של יהודי צרפת: האם עלייה לישראל שווה את המחיר?
עו"ד רונאל פישר יואשם בתיווך בשוחד בכפוף לשימוע
בזכות הסופה הגדולה: ממוצע משקעים שנתי - כבר בינואר

עיצומי העובדים, שכללו בין השאר גם האטת קצב העבודה במפעלים, החלו לפני כחודשיים בעקבות מה שהם מכנים "התנהלות חד צדדית של ההנהלה". לטענת העובדים, בין היתר, איימה ההנהלה בפיטורים ללא משא ומתן עם העובדים.

אחד העובדים סיפר לוואלה! חדשות על התחושות בימים האחרונים בקרב העובדים. "התחושות קשות", תיאר. "יש אווירה של אי ודאות. אף אחד מהעובדים לא יודע למה לצפות. אין חשק לעבוד גם ככה בגלל שאנחנו לא יודעים מה יהיה מחר. פעם היה כאן עתיד, הייתה אווירה משפחתית, היום יש בין העובדים להנהלה מלחמה. לעובדים אין חשק לקום בבוקר כדי להגיע לעבודה".

מפעלי ים המלח. דיויד סילברמן, GettyImages
ההנהלה טוענת שוועד העובדים סירב לקיים מו"מ רציני/GettyImages, דיויד סילברמן

מחברת האם של מפעלי ים המלח, כיל (כימיקלים לישראל), נמסר בתגובה: "לאור גזירות הממשלה (החרגה מחוק עידוד השקעות הון, הסכם הקציר והצלת מלונות ים המלח ופסיקת בוררות התמלוגים) והמלצות ועדת ששינסקי 2, כיל תיאלץ לשלם עוד מיליארד וחצי שקלים תקבולים למדינה, בנוסף למיליארד שקלים בשנה שהיא משלמת כבר היום. מציאות קשה זו מחריפה נוכח המשבר הקשה העובר על שוק הדשנים וירידת המחירים החדה בשוק זה. כתוצאה מכך, כיל חייבת לנהוג באחריות ולהתאים את האסטרטגיה העסקית שלה בישראל למציאות הנכפית עליה".

עוד נמסר: "במסגרת שינוי האסטרטגיה של כיל, גובשה תכנית התייעלות מקיפה שהוצגה לוועד בהרחבה לפני כמה חודשים, מתוך כוונה לקיים משא ומתן רציני וענייני לקראת הסכמה על מימוש תכנית ההתייעלות. לצערנו הרב, במשך חודשים ארוכים, ועד העובדים סירב לקיים מו"מ רציני והוא אף נקט שורה של מהלכים חד צדדיים שלוו בעיצומים ובפגיעה בחברה. לאור התנהגות הוועד, לא נותרה בידי ההנהלה ברירה אלא לזמן באופן ישיר ואישי את העובדים לשימוע לפני הפסקת עבודה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully