וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד רונאל פישר יואשם בתיווך בשוחד בכפוף לשימוע

11.1.2015 / 16:21

מח"ש קבעה כי פישר קיבל כסף משני לקוחות לאחר שיצר בפניהם מצג שווא לפיו יעביר את הסכומים לגורמים במשטרה כדי שישפיעו על החקירה בעניינם. אחד הלקוחות הוא יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, אלון חסן

הארכת מעצר לרונאל פישר בבית משפט השלום בירושלים. נועם מושקוביץ
חשוד גם בשיבוש מהלכי משפט. רונאל פישר/נועם מושקוביץ

עורך הדין רונאל פישר יועמד לדין בעבירות של תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי משפט, בכפוף לשימוע שייערך לו – כך קבעה היום (ראשון) המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה. בשלב זה נשקלת הגשת כתב אישום פלילי נגד פישר בפרשות העיקריות, המכונות "פרשת אלון חסן" ו"פרשת אילון מכלוף". פרשיות נלוות עדיין מצויות בחקירה.

על פי מכתב השימוע שנשלח לפישר, הוא חשוד כי תיווך בשוחד בתקופה שבה העניק שירותים משפטיים לאלון חסן בזמן שהאחרון שימש יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד. החוקרים חושדים כי פישר קיבל סכום כסף מחסן לאחר שיצר בפניו מצג שווא לפיו יעביר את הכסף לידי גורם משטרתי אשר בכוחו להשפיע על מהלך החקירה של חסן. יצוין כי למרות שהחקירה העלתה שפישר לא התכוון לחלוק את כספי השוחד עם אחר, מבחינה משפטית, מתגבשת לכאורה עבירת התיווך בשוחד.

עוד על רונאל פישר בוואלה! חדשות:
בוועידת האתיקה דנים בהשעיית רונאל פישר - והוא מנסה להתחמק
"150 אלף דולר והפרשות ימותו": הקלטות עו"ד פישר
לעו"ד חוקים משלו / דעה

אלון חסן מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בכפר סבא, יוני 2014. דרור עינב
על פי החשד, הוא נתן לפישר כסף כדי שיעביר לגורמים במשטרה. אלון חסן/דרור עינב

במקרה אחר, על פי החשד, קיבל פישר סכום כסף במזומן מאילון מכלוף, הבעלים של מטמנת פסולת באשקלון שאותו ייצג בהליכים משפטיים שהתנהלו בעניינו. גם במקרה הזה, חשוד פישר כי קיבל את הכסף לאחר שיצר מצג שווא לפיו יעבירו לידי שוטר בתמורה לקבלת מידע בעניין תיקי חקירה המתנהלים נגד מכלוף.

על פי החשד, לאחר שקיבל ממכלוף 5,000 שקלים, התריע בפניו פישר כי ביום מסוים עתידים להגיע שוטרים מיחידת החקירות להב 433 לביתו על מנת לעצור אותו והציע לו לא לישון בבית ולכבות את הטלפון הנייד שלו. ואכן, בבוקר אותו יום, הגיעו כוחות משטרה לביתו של מכלוף, שהקשיב להצעתו של פישר והיה באותה שעה במלון. במעשיו, קיבל פישר לכאורה כסף ממכלוף על מנת לתת שוחד וכן עשה לכאורה דבר בכוונה להכשיל הליך שיפוטי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
איילון מכלוף, בעל מטמנה באשקלון שנחשד בקשר עם שלום דומרני. שי מכלוף
על פי החשד, פישר "הציל" אותו מידי המשטרה. אילון מכלוף/שי מכלוף

חקירת הפרשות שבהן מעורב לכאורה פישר הגיעה לידי מח"ש בעקבות החשד ששוטרים קיבלו ממנו כספי שוחד. עם זאת, כאמור, מהחקירה עלה שהכספים שקיבל פישר ככל הנראה לא עברו לגורמים במשטרה. החקירה בגזרת מעורבותו של פישר בפרשה של קצין משטרה מלהב 433 עודנה נמשכת. בעקבות החקירה, הקצין לא שב עד כה לשירות במשטרה.

לפניות לכתב גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully