וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הגיע לתמוך בעובדי כי"ל השובתים: "איפה ראש הממשלה?"

15.2.2015 / 15:34

יו"ר יש עתיד ביקר עם השר לשעבר מאיר כהן במאהל המחאה של עובדי "תרכובות ברום", השובתים זה שבועיים. "עד שיבוטלו הפיטורים, אנחנו איתכם", אמר להם. במקביל, במפעלי "ים המלח" הכריזו על סכסוך עבודה, מפעלים בצפון בעיצומי הזדהות

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

שביתתם של כ-800 עובדי מפעל "תרכובות ברום" מקבוצת כי"ל (כימיקלים לישראל), המוחים על פיטורי 140 מעמיתיהם, נכנסה היום (ראשון) ליומה ה-14. אל אוהל המחאה שהקימו עובדי המפעל הגיעו הבוקר לאות הזדהות יו"ר יש עתיד, שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, וחבר המפלגה, שר הרווחה לשעבר מאיר כהן.

לפיד תקף בחריפות את הנהלת כי"ל ואת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "יש ניסיון ציני לקבל הטבות במס שלא מגיעות להם על הגב של העובדים, רוצים לבטל את מסקנות ששינסקי 2 ואנחנו לא ניתן להם", אמר לפיד לעובדים. "אפשר לעצור את הפיטורים. במקום לנסוע לוושינגטון ראש הממשלה צריך להיות כאן, לזמן את עידן עופר ואת המנכ"ל סטפן בורגס, לקחת את הקלות המס ולבטל את הפיטורים המכוערים האלו, איפה הוא? לא נעזוב אתכם גם הפעם, אתם לא לבד. עד שיבוטלו הפיטורים אנחנו איתכם".

מאיר כהן אמר לעובדים כי "יש עתיד מבקשת שנתניהו ייתן הסברים למה הוא לא קורא למנהלי כי"ל לשיחה". לדבריו, "אם המאבק ייכשל יהיה גל פיטורים בנגב. נהיה אתכם כל יום, כמה שצריך".

עוד על מחאת עובדי כי"ל:
"עושים עלינו סיבוב לקראת הבחירות": 9 ימי מחאה בכי"ל
עובדי כי"ל שרפו את תעודות החבר בליכוד; "בוגדת שנים בעובדים"
"היום הם – מחר אנחנו": הפיטורים בכיל מתפשטים למפעלי ים המלח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד עם עובדי "תרכובות ברום", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

את לפיד וכהן ליווה אבנר בן סניור, ראש ועד העובדים במפעל. "אנחנו ביום ה-14 של השביתה ואנחנו מתחזקים מיום ליום", אמר לעובדים. "ההנהלה לא יודעת מה לעשות, הם בלחץ מהנחישות שלנו. הם משקרים כי הם יודעים שלנו אסור להוציא נתונים. כולנו יודעים שזה שקר גס שהם מפסידים. 128 מיליון דולר הרוויחה השנה תעשיית הברום אבל זה לא מספיק להם. הם מתקשרים לעובדים ומנסים לפצל בינינו. אנחנו נסגור את הנגב, ונעשה את הכול כדי ללחוץ על ראש הממשלה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"לא מסתפקים בציוצים של ראש הממשלה"

במקביל לשביתה המתמשכת של עובדי "תרכובות ברום", החלו הבוקר עובדי מפעלי ים המלח, השייכים גם הם לקבוצת כי"ל, לנקוט בעיצומים. זאת, במחאה על כך ש-135 עובדי המפעל קיבלו מכתבי שימוע לפני פיטורים. יתרה מכך, יו"ר ועד העובדים במפעל, ארמונד לנקרי, הגיע לבית הדין לעבודה והצהיר בפני השופטים כי הניסיונות להגיע להבנות עם ההנהלה עלו בתוהו ועל כן הם מכריזים על סכסוך עבודה. עקב כך, שביתה כוללת במפעלים צפויה להיכנס לתוקפה תוך ימים ספורים.

"אנחנו לא מסתפקים בציוצים של ראש הממשלה אלא רוצים מעשים", אמר לנקרי. "ככל שנהיה נחושים אף אחד לא יוכל עלינו. לא ניתן לאף אחד לשחק בפרנסה שלנו. המאבק מתחיל עכשיו ויהיה יותר עוצמתי".

הפגנה של עובדי תרכובות ברום ברמת חובב, ינואר 2015. שי מכלוף, צילום מסך
עובדי "תרכובות ברום" השובתים/צילום מסך, שי מכלוף

לאות הזדהות עם הנעשה בשני המפעלים, החלו הבוקר עיצומים במפעלים בצפון מקבוצת כי"ל, ביניהם עובדי "בזן", "כרמל אולפינים", "דשנים" ומכון המחקר תמ"י שבמפרץ חיפה. במסגרת העיצומים, העובדים לא משתפים פעולה עם דרישות הנהלות המפעלים ולא התייצבו לישיבות עבודה.

עידן עופר הוא בעל השליטה ב"חברה לישראל" ומחזיק ב-50% ממניותיה. עופר מחזיק גם בשליטה בשורת חברות בת של "החברה לישראל", ביניהן כיל בה הוא מחזיק ב-52% מהמניות. חברות נוספות שבבעלותו של עופר הן צים (92% מהמניות), "טאואר-ג'אז סמיקונדוקטור" (19% מהמניות) בתי הזיקוק לנפט (ב-44% מהמניות) וצ'רי-קוואנטום (45% ממניות).

עידן עופר בערב פתיחה של בניין הלב, בית חולים חירום באיכילוב, מרץ 2011. אורי לנץ
מחזיק ב52% ממניות קבוצת כי"ל. עידן עופר/אורי לנץ

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully