וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו הודיע לניצב דותן ולנצ"מ איבגי על פיטוריהם

לאחר בחינת החומר מחקירת מח"ש, הורה המפכ"ל לפטר את שני הבכירים, החשודים בהטרדת שוטרות. מקורבי דותן: "מקבל את ההחלטה". מקורבי איבגי על כך ששמע על פיטוריו בתקשורת: "זה מה שמגיע לו?"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הודיע אמש (שלישי) כי החליט לפטר את מפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן, החשוד בביצוע מעשה מגונה וביחסים אסורים עם שוטרות. כמו כן, החליט לפטר את מפקד תחנת באר שבע, ניצב-משנה משה איבגי, החשוד שהטריד מינית שוטרות תחת פיקודו, ובהן שוטרת שהייתה בהיריון.

אמש נפגש דנינו עם ניצב דותן והודיע לו שלאחר שקיים דיון בעניינו עם ראש אגף משאבי אנוש (אמ"ש) ועם היועץ המשפטי של משטרת ישראל, ולאחר בחינת את החומר שהגיע מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), החליט לפטרו בפיטורים שאין עמם קלון. ההחלטה כפופה לאישור השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'.

מקורביו של ניצב דותן אמרו הבוקר כי החלטתו של המפכ"ל אינה פופוליסטית, וכי דותן מקבל אותה. "השניים ישבו במהלך כל הלילה ודיברו על ההשלכות בנוגע לפרישה ללא קלון. עצם העובדה שהמפכ"ל החליט להוציא את דותן מהמשטרה ללא קלון מצביעה על כך שהוא ביצע את המהלך בלב כבד", אמרו המקורבים. "דותן בעצמו ביקש מהמפכ"ל להוציא אותו מהמשטרה על מנת לנתק את הארגון מן החשדות המיוחסים לו, ועל מנת שהוא יוכל להתמודד באופן אישי עם החשדות ולנקות את שמו".

עוד בוואלה חדשות:
מפקד הימ"מ שנחשד באי-דיווח של הטרדה מינית: "פעלתי כנדרש"
בוקר של חקירות: שני קציני משטרה בכירים חשודים בעבירות מין
ניצב-משנה מהצפון נחקר בחשד למעשה מגונה והטרדה מינית

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
דנינו/יותם רונן

ביום חמישי האחרון נחקר ניצב דותן במשרדי מח"ש, בעניין עדותה של שוטרת שהתלוננה נגדו, וטענה כי הוא נגע בישבנה במעלית. לדבריה של השוטרת, אשר משרתת במשטרה במסגרת שירות ביטחון חובה, כשהיו השניים במעלית הוא הושיט את ידו לעבר ישבנה, הוציא מכיסה את הטלפון הנייד שלה ואמר לה: "זה מסוכן ללכת עם פלאפונים".

כשחוקרי מח"ש עימתו את דותן אל מול עדותה של השוטרת, הוא נדהם מכך שזה המקרה המיוחס לו בעניין החשד לביצוע מעשה מגונה. הוא טען בפני החוקרים כי הוא נוהג להמליץ לכולם שלא ללכת עם טלפונים ניידים בכיסים, משום שמדובר במכשיר מסוכן שגורם לקרינה. לדבריו, אין מדובר במעשה מגונה כלפי שוטרת בשירות חובה כפי שמייחסים לו במח"ש, אלא בפעולה שנבעה מרצון להראות דאגה.

חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
דותן/מגד גוזני

דנינו בחן גם את החומר שהגיע ממח"ש בעניינו של ניצב-משנה איבגי והחליט לפטרו, בכפוף לשימוע ולאישור השר לביטחון הפנים. לפני כשבוע זומן איבגי לשימוע לפני פיטורים, אך לפי פרקליטו השימוע טרם נערך.

מקורביו של ניצב-משנה איבגי הגיבו על הפיטורים ואמרו כי הוא שמע על ההחלטה באמצעי התקשורת. "ביזיון שהוא צריך לשמוע שהוא מפוטר דרך התקשורת. אחרי 30 שנה שהוא במשטרה ככה מתנהגים אליו? זה מה שמגיע לו? לא ייתכן שהתקשורת תדע לפניו", אמרו המקורבים.

עו"ד נועם אליגון, המייצג את איבגי, אמר הבוקר כי מצער שארגון שאמון על החוק בוחר להפר את החוק ולהודיע לאדם עתיר זכויות כמו ניצב-משנה איבגי על פיטוריו באמצעות התקשורת. "מצופה היה כי בתום 30 שנות שירות מפואר יקוים שימוע לנצ"מ איבגי בטרם ההחלטה האומללה לפטרו. הדרך שבה נעשו הדברים מעידה על היסטריה מערכתית וחוסר שיקול דעת, ואין לנו אלא להביע צער על כך".

"מקווה שניקוי המשטרה ימשיך"

עו"ד גיא אופיר, המייצג את אחת המתלוננות נגד איבגי, אמר כי היא חשה עידוד מהחלטת המפכ"ל. "היא תומכת בתלונתה ומהווה מענה להכפשות שפורסמו נגדה בתחנה, בתקשורת וברשתות החברתיות מטעם מקורבים ואנשי שלומו של איבגי", אמר עו"ד אופיר. "יש לקוות כי ניקוי המשטרה ימשך, וגם קצין נוסף שנהג באלימות יודח".

משה איבגי, מפקד משטרת באר שבע. חטיבת דובר המשטרה
נצ"מ איבגי/חטיבת דובר המשטרה

בשיחה שקיים אתמול עם שוטרי מרחב אילת, התייחס דנינו לטלטלה בצמרת המשטרה, ואמר כי "אנחנו מובילים עכשיו תהליך חשוב שייזכר לאורך שנים במשטרת ישראל ואנחנו עושים את זה בעיניים פקוחות". דנינו הוסיף כי הוא "מסתובב בין השוטרים שלנו בכל רחבי הארץ ורואה את העבודה הקשה. לפעמים כואב ומתסכל לראות את הכותרות וההשמצות, ואתם הרי מבינים שזה כלל לא קשור לעבודה היומיומית שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully