וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מטרור באיטליה: 5,000 חיילים יוצבו ברחבי המדינה

18.2.2015 / 4:29

שר הפנים של איטליה הודיע על תגבור כוחות האבטחה ברחבי המדינה, ובעיקר באתרים רגישים סביב הוותיקן ובבתי כנסת ובתי ספר יהודיים. בכך, מצטרפת איטליה לשורת מדינות אירופיות שנקטו צעד דומה, בעקבות גל הפיגועים האחרון

אנג'לינו אלפנו, מזכ"ל מפלגת השלטון של איטליה ולשעבר שר המשפטים. Pier Paolo Cito, AP
הכוחות יתגברו אבטחה עד חודש יוני לפחות. אנג'לינו אלפנו, שר הפנים של איטליה/AP, Pier Paolo Cito

לאחר גל פיגועי הטרור באירופה בחודשים האחרונים, הורה אתמול (שלישי) שר הפנים של איטליה, אנג'לינו אלפנו, על פרישת 4,800 חיילים ברחבי המדינה כדי לסייע באבטחת יעדים אפשריים לתקיפה. ההחלטה התקבלה בתום ישיבה שכינס אלפנו עם בכירי הצבא וכוחות הביטחון, במהלכה הוחלט על פרישת הכוחות לפחות עד חודש יוני הקרוב.

עוד בנושא:
חודש לאחר הפיגוע בפריז: 300 קברים יהודיים הושחתו בצרפת
החשוד בביצוע הפיגועים בדנמרק: בן 22 ששאב השראה מדאעש
"רקדנו ואז המאבטח נכנס וצעק 'עצרו את המוזיקה - וברחו'"

האפיפיור בטקס הפיכה לקדושים בוותיקן. רויטרס
בעבר התקבלו איומים על חייו האפיפיור ונגד הכנסייה הקתולית. הוותיקן/רויטרס

כלי תקשורת באיטליה מסרו כי לפחות 500 חיילים יוצבו בשטחי רומא, הנחשבת כיום לעיר המאוימת ביותר, אשר בשטחה נמצאת מדינת הוותיקן, מושבו של האפיפיור פרנציסקוס. בעבר פורסמו באתרי אינטרנט שונים איומים על חייו של האפיפיור והתבטאויות נגד הכנסייה הקתולית. עם זאת, שר הפנים אלפנו הבהיר כי אין קשר בין האיומים בעבר לבין ההחלטה הנוכחית לתגבר כוחות אבטחה בעיר.

מעבר לרומא, תתוגבר האבטחה גם במקומות רגישים אחרים, כדוגמת אתרי תיירות הומי אדם, מצבות זיכרון, אתרים ארכיאולוגיים, בתי כנסת ובתי ספר יהודיים.

בין האירועים שהובילו את משרד הפנים של איטליה לקבל את ההחלטה הזו - הפיגועים בקופנהגן בסוף השבוע האחרון ובפריז לפני כחודש. בעקבות פיגועי הירי בפריז, מסרו הרשויות בצרפת החלטה דומה בנוגע לתגבור האבטחה במוסדות דת ברחבי המדינה. כמו כן, תוגברה האבטחה על אתרים רגישים ברחבי אירופה, בהם מושב הפרלמנט האירופי בבריסל.

עוד באותו נושא

"נכבוש את רומא": דאעש ערף ראשיהם של 21 נוצרים

לכתבה המלאה
עצרת בלב קופנהגן לזכר הרוגי הפיגועים - דנמרק, 16 בפברואר 2015. AP
עצרת לזכר ההרוגים בפיגועים בקופנהגן, השבוע/AP

ביום שבת האחרון, פתח המחבל עומאר עבד אל-חוסיין בירי לעבר אזרחים במהלך מפגש בבית קפה בבירת דנמרק, שעסק בחופש הביטוי, ולאחר מכן הוא המשיך את מסע הירי שלו בבית הכנסת בעיר. בבית הקפה נהרג המאייר הדני פין נורגארד, ובבית הכנסת נהרג מאבטח המקום, דן אוזן. לאחר מכן, נהרג עבד אל-חוסיין במהלך חילופי אש עם כוחות המשטרה בתחנת רכבת סמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully