וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר הפיגוע בפריז: 300 קברים יהודיים הושחתו בצרפת

16.2.2015 / 0:06

אלמונים השחיתו מאות מצבות בבית עלמין סמוך לשטרסבורג במזרח המדינה, יממה לאחר הירי לעבר בית כנסת בקופנהגן וחודש לאחר הפיגוע במרכול הכשר. הנשיא פרנסואה הולנד: "התקפה ברברית" על הערכים הצרפתיים

מאות קברים יהודיים חוללו בצרפת, פברואר 2015. רויטרס
זו הפעם השלישית שמשחיתים מצבות בבית העלמין בסר אוניון. הקברים שנהרסו, אמש/רויטרס

חודש לאחר אירועי הדמים בצרפת, בהם הפיגוע במרכול הכשר בפריז, הושחתו אתמול (ראשון) כ-300 קברים יהודיים בבית עלמין בסר-אוניון, סמוך לעיר שטרסבורג במזרח המדינה. המשטרה פתחה בחקירה. הנשיא פרנסואה הולנד מיהר לגנות את האירוע ואמר כי מדובר בהתקפה "ברברית" ואנטישמית על הערכים הצרפתיים.

לקריאה נוספת:
יוון: הושחתה אנדרטה לזכר השואה באתונה
שרת הפנים הבריטית: "נכפיל המאמצים למיגור האנטישמיות"
היערכות לקליטת מאות עולים: "האנטישמיות בכל מקום"

ראש הממשלה מנואל ואלס צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר במעשה נתעב ואנטישמי, וכי "הכול ייעשה על מנת למצוא את האחראים". שר הפנים ברנאר קזנוב הצטרף לדבריו ואמר: "נפעל ככל האפשר לזהות, לעצור ולהביא למשפט את האחראי או האחראים למעשי העוולה".

ההתקפה מגיעה יממה בלבד לאחר אירועי הטרור בדנמרק, במהלכם נורה למוות מאבטח בבית כנסת בבירה קופנהגן. על פי הצהרה שמסרה המשטרה המקומית, המחבל הוא עומר עבדל חמיד אל-חוסיין, צעיר בן 22 שנולד וגדל בעיר, שככל הנראה "שאב השראה" מאידיאולוגיה של ארגונים קיצוניים ובהם "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

זוהי אינה הפעם הראשונה שוונדליסטים משחיתים את בית הקברות באזור, הממוקם בחבל אלזס בגבול עם גרמניה. ב-1988 חוללו 60 קברים. ב-2001 אירע מקרה דומה ו-54 מצבות הושחתו.

(עדכון 23:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully