וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בביצוע הפיגועים בדנמרק: בן 22 ששאב השראה מדאעש

המשטרה המקומית הודיעה כי הצעיר שנורה למוות נולד וגדל בקופנהגן, ובעל עבר פלילי. במקביל, דווח כי 15 שוטרים פשטו על אינטרנט קפה בעיר ועצרו שני חשודים נוספים. בפינלנד, תוגברה האבטחה סביב מוסדות יהודיים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת דנמרק הודיע היום (ראשון) במהלך מסיבת עיתונאים כי נקבעה בוודאות זהותו של החשוד בביצוע הפיגועים בבית הקפה ובבית הכנסת אתמול. החשוד, עומאר עבד אל-חוסיין שנורה למוות לפנות בוקר בתחנת רכבת בקופנהגן, הוא צעיר בן 22 שנולד וגדל בעיר הקשור לכנופיות באזור ובעל עבר פלילי.

עוד נמסר כי נמצא כלי הנשק אשר בו על פי החשד נעשה שימוש בירי אמש. לדברי המשטרה, אל-חוסיין ניסה לחקות את המתקפות בפריז בחודש שעבר וככל הנראה "שאב השראה" מאידאולוגיה של ארגונים קיצוניים, בהם "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

טרור בקופנהגן || סיקור מיוחד:
הירי בבית הכנסת: ההרוג - יהודי שאבטח בת מצווה
האזינו: היריות לעבר הכנס למען חופש הביטוי בדנמרק
פורסמה תמונת החשוד בירי בדנמרק: צעיר בעל חזות ערבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתי תמונות של עומאר חוסיין שהופצו בתקשורת הדנית./מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ הטלוויזיה הדני TV2 דיווח היום כי משטרת דנמרק עצרה לפחות שני חשודים במעורבות באירועי הטרור אתמול. על פי הדיווח, כ-15 שוטרים פשטו על קפה אינטרנט בשכונת נורברו ועצרו את החשודים באירועי הירי בבית קפה ובבית כנסת בעיר.

"רקדנו ואז המאבטח נכנס וצעק 'עצרו את המוזיקה - וברחו'"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חלון בית הקפה שבו אירע פיגוע במהלך כנס למען חופש הביטוי, קופנהגן, דנמרק, 15 בפברואר 2015. רויטרס
חלון בית הקפה שלעברו נורו עשרות יריות. קופנהגן, אמש/רויטרס

בתוך כך נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ביקר היום בשגרירות דנמרק בפריז והביע תמיכה בעם הדני. במהלך ביקורו השווה הולנד בין פיגועי הירי בקופנהגן לפיגועים במערכת "שארלי הבדו" והמרכול הכשר בפריז בחודש שעבר, וכינה את מבצעיהם "טרוריסטים".

האירועים בדנמרק הובילו לשינויים במערך האבטחה במדינות השכנות. פסטיבל בעיר בראונשווייג שבצפון גרמניה בוטל בהתראה קצרה בשל איומים מגורמים איסלאמיסטים. דובר המשטרה התייחס לביטול הפתאומי, שעה וחצי בלבד לפני פתיחת האירוע, ואמר כי "לא רצינו לקחת שום סיכון".

כמו כן, משטרת פינלנד תגברה ביממה האחרונה את האבטחה על מוסדות יהודיים במדינה מחשש לפיגועים בהשראת הירי בקופנהגן. "לתוקפים הללו יש נטייה לחקות אחד את השני, אז אנו לוקחים זאת בחשבון ונערכים", אמר מפכ"ל משטרת דנמרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully