וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמה תמונת החשוד בירי בדנמרק: צעיר בעל חזות ערבית

14.2.2015 / 21:26

אחרי הירי לעבר בית הקפה בבירה קופנהגן ממנו נהרג אדם אחד, מסרה המשטרה כי מדובר בחשוד אחד, ולא שניים כפי שנטען בתחילה. הוא נשא עמו תת-מקלע. במקביל, הוגברה האבטחה סביב מוסדות הקהילה היהודית

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

משטרת דנמרק מסרה הערב (שבת) כי ישנו חשוד אחד בירי לעבר בית הקפה בבירה דנמרק, שבמהלכו נהרג אדם ושלושה שוטרים נוספים נפצעו. בתחילה נטען כי יש שני חשודים. בתקשורת פורסמה תמונתו של החשוד ופרטים על אודותיו - בן 30-25, גובה 1.85, מבנה אתלטי עם חזות ערבית, אך בעל גוון עור בהיר. הוא לבש מעיל בצבע כהה, כיסה את מרבית ראשו בצעיף ונשא עמו תת-מקלע.

כמו כן, בקהילה היהודית הגבירו את האבטחה סביב מוסדות הקהילה. לדברי שליח חב"ד במדינה, בירי לא היו מעורבים ישראלים או יהודים. המצוד אחרי שני חשודים בירי עדיין נמשך ופרופיל של אחד החשודים הופץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הירי, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הגברנו את רמת כוננות האבטחה בכל הקשור למוסדות היהודים בדנמרק בין אם זה בית חב"ד, בית כנסת ובתי ספר", סיפר לוואלה חדשות הרב יצחק לוונטל. "יש תחושת דאגה גדולה בקרב הקהילה, יחד עם זאת אנחנו לא מופתעים. זה משהו שהיינו מוכנים אליו. זה לא הגיע אלינו בהפתעה. יש לנו תכנית פעולה למקרים כאלו. אני חייב לומר שלכל הקהילות היהודיות באירופה יש תכנית פעולה שעוסקת בעיקר בהגברת נוכחות האבטחה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פיגוע ירי בקופנהגן שבדנמרק – ימ"מ במקום. מהטלוויזיה הדנית, צילום מסך
בית הקפה שנפגע מהירי/צילום מסך, מהטלוויזיה הדנית

באירוע, שאורגן על ידי וילקס, שפרסם בעבר קריקטורות הלועגות לנביא מוחמד, נכח גם שגריר צרפת בדנמרק פרנסואה זימראיי. זימראיי, שהגיע לכנס המאובטח היטב על רקע הפיגועים בארצו, שכוונו בין היתר נגד המגזין הסטירי "שרלי הבדו", השווה בין האירועים. "הם ירו בנו מחוץ למבנה. זאת הייתה אותה כוונה כמו בשרלי הבדו, חוץ מזה שהם לא הצליחו להיכנס", אמר זימראיי לסוכנות הידיעות הצרפתית.

המשטרה מעריכה שמדובר בשני יורים. הם נמלטו במכונית פולו בצבע כהה והמשטרה פתחה במרדף אחרי השניים. המכונית נמצאה נטושה במרחק חמש דקות נסיעה מבית הקפה. אחד החשודים זוהה כגבר בעל חזות ערבית, גילו מוערך ב-25 עד 30 וגובהו 1.85 מטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריקטורה נגד מוחמד שאייר וילקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון הדני ברלינסקה מדווח כי אחת ממארגנות הכנס בקופנהגן העידה כי היא ו-וילקס הסתתרו במקפיא בזמן שהאש נפתחה לעבר בית הקפה. "החזקתי את ידו בזמן שהיינו בחדר המקפיא", סיפרה המארגנת, הלנה מרתה בריקס. "הוא שמר על קור רוח. עמדנו שם וסיפרנו בדיחות גרועות. שומרי הראש שלו עשו עבודה מעולה"

דניס מייהוף ברינק, חוקר סאטירה שהיה בכנס, סיפר: "שמעתי 30 יריות בפרק זמן של שתי דקות. כוחות המשטרה הדנים אמרו לכולם להישאר בפנים. השוטרים נכנסו פנימה בנשקים שלופים והבריחו את לארס וילקס מהדלת האחורית". לדבריו, היריות נורו בדיוק כשהשגריר הצרפתי סיים את נאומו בכינוס.

וילקס עורר שערורייה בשנת 2007, כאשר פרסם קריקטורות שבהן אויר ראשו של הנביא מוחמד עם גוף של כלב. בעקבות זאת ארגוני טרור איימו על חייו ואבטחה כבדה הוצמדה לוילקס מאז. האמן השוודי הופיע לאחרונה ב"רשימת חיסול" שהפיץ ארגון אל-קאעדה, שבה הוא "כיכב" עם המאיירים של המגזין הצרפתי שרלי הבדו, שם נערך בחודש שעבר הפיגוע על ידי האחים קואשי, שרצחו 12 בני אדם.

לפי האתר הרשמי של וילקס, הכינוס בקופנהגן נועד לציין את יום השנה ה-26 לציון הפתווה שפורסמה נגד הסופר הבריטי-מוסלמי סלמן רושדי. הפתווה, שפורסמה ב-14 בפברואר 1989 על-ידי מנהיג איראן חומייני, קראה לרצוח את רושדי בשל פרסום הספר "פסוקי השטן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully