וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: הושחתה אנדרטה לזכר השואה באתונה

1.11.2014 / 11:43

כתובת גרפיטי של מפלגה ניאו-נאצית התגלתה על הגלעד ההיסטורי. הממשלה גינתה את האירוע ומסרה כי תפעל להעמיד לדין את הפושעים. זו הפעם השנייה השנה שהמיצג מחולל. השגריר לשעבר במדינה: "מקרה חמור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זו הפעם השנייה שארגונים אנטישמיים מחללים את האנדרטה. הגלעד לזכר השואה באתונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנדרטה לזכר השואה הממוקמת באתונה, בירת יוון, חוללה בסוף השבוע - זו הפעם השנייה השנה. על הגלעד ההיסטורי התגלו כתובות גרפיטי עם הסמל של מפלגת "השחר הזהוב" הניאו-נאצית.

סגן ראש ממשלת יוון, אבנגלוס וניזלוס, מסר בתגובה לאירוע כי הנחה את הרשויות לעשות כל שביכולתן כדי לתפוס את הפושעים ולהעמיד אותם לדין. הקהילה היהודית במדינה גינתה אף היא את ההשחתה. "אנחנו קוראים לרשויות המקומיות ולמדינה להגן בצורה יעילה על האנדרטה, כדי להימנע מחזרה על מקרים כאלו", נמסר. "כמו כן, אנחנו קוראים למערכת החוק לפעול כך שהפושעים המונעים משנאה, אשר פוגעת במורשת התרבותית של העיר, ייענשו".

אריה מקל, שכיהן עד לפני כמה חודשים כשגריר ישראל באתונה, אמר לוואלה! חדשות כי "זה מקרה חמור. האנדרטה הוקמה רק לפני כחמש שנים ליד בית הכנסת באתונה לזכר קורבנות השואה". מקל הסביר כי "הקהילה היהודית מונה כיום רק כ-5000 בני אדם, והם מודאגים. אנו מצפים מממשלת יוון ללכוד את מחללי האנדרטה ולהעמידם במהירות לדין".

מקל ציין כי "ייאמר לזכותה של ממשלת יוון שחצי תריסר מחברי הפרלמנט של ה'שחר הזהוב', כולל מנהיג המפלגה ניקולאוס מיכלוליאקוס, יושבים כבר שנה בכלא ובקרוב יועמדו לדין". עוד הוסיף כי "לאחרונה מונה ידיד מובהק של ישראל והקהילה היהודית, ד"ר וסיליס קיקיליאס לשר לביטחון הפנים,. אני בטוח שהוא ישקיע מאמץ מיוחד ללכידת מחללי האנדרטה, וזאת אחרי שבמקרים קודמים של פגיעה בבתי כנסת לא נלכדו המבצעים".

בקרוב צפויים 70 מחברי "השחר הזהוב", לעמוד לדין, לאחר שהוגש נגדם כתב אישום הכולל עבירות של רצח, אחזקת נשק ותקיפת מהגרים, פעילי שמאל, יהודים והומוסקסואלים ב-30 השנים האחרונות.

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
הפגנה במנהטן: "אופרה אנטישמית מצדיקה את הטרור"
שלט בחנות באיסטנבול: "אין כניסה ליהודים הכלבים"
יהודי צרפת: מספר התקריות האנטישמיות הוכפל השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully