וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: 70 מבכירי המפלגה הנאו-נאצית יועמדו לדין

חברי תנועת "השחר הזהוב", בהם מנהיגה ו-16 חברי הפרלמנט שלה, מואשמים ברצח ובתקיפת מהגרים, פעילי שמאל והומוסקסואלים. "פעולותיהם הרצחניות עברו בשקט זמן רב מדי"

ניקולאוס מיכלוליאקוס, מנהיג המפלגה הנאו-נאצית ביוון, "השחר הזהוב", באזיקים לאחר מעצרו באתונה, 28.09.2013. אי-פי, AP
ניקולאוס מיכלוליאקוס, מנהיג מפלגת "השחר הזהוב", לאחר מעצרו בשנה שעברה/AP, אי-פי

ניקולאוס מיכלוליאקוס, מנהיג המפלגה הנאו-נאצית ביוון, "השחר הזהוב", יעמוד בקרוב יחד עם חברי מפלגה נוספים בפני כתב אישום חמור, לאחר שפרקליט המדינה דרש אמש (חמישי) לעצור ולהעמיד לדין 70 מבכירי התנועה בעבירות של רצח, אחזקת נשק ותקיפת מהגרים, פעילי שמאל, יהודים והומוסקסואלים ב-30 השנים האחרונות - כך דיווח הגארדיאן הבריטי. מדובר בעליית מדרגה משמעותית במאבק של ממשלת יוון נגד הארגון.

במסגרת כתב אישום חסר תקדים בן כ-700 עמודים, שעשוי לשים קץ לקיומה של אחת מתנועות הימין הקיצוני האלימות באירופה, יועמדו לדין בין היתר כל 16 חברי הפרלמנט היווני של "השחר הזהוב" - שהוקמה בשנות ה-80 כ"תנועה עממית" ושחבריה הביעו לאורך השנים תמיכה במסרים פשיסטיים וגזעניים ובאישים כאדולף היטלר. עם זאת, על פי פרקליט יוון, איזידורוז דויאקוס, חברי "השחר הזהוב" לא הסתפקו בדיבורים, ולמעשה השתמשו בתשתית התנועה על מנת להוציא לפועל שורה של עבירות תקיפה ופשעי שנאה.

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה מנהיג המפלגה מיכלוליאקוס עומד בפני כתב אישום. בשנה שעברה, לאחר שנרצח זמר ראפ יווני אנטי-פשיסט על ידי אחד מפעילי "השחר הזהוב", הוא נעצר יחד עם פעילים אחרים והואשם בין היתר ברצח, בסחיטה ובמעורבות בהיעלמותם של יותר מ-100 מהגרים במדינה. מאז הוא ממתין לתחילת משפטו, שכעת צפוי לכלול, כאמור, שורה של עבירות נוספות. לאחר המקרה התקיימו הפגנות רבות במדינה בדרישה להוציא את הארגון מחוץ לחוק.

עוד בוואלה! חדשות:
חמ"ל ישראלי מאולתר בהימלאיה: "הכול מתנהל עם דף ועט"
המאבק באבולה: אובמה אישר גיוס חיילי מילואים למשימת הסיוע
צרפת: דורסי לי זיתוני נעצרו בחשד להונאה והלבנת הון

מצעד של חברי מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית, אתונה, יוון, 29 במאי 2012. רויטרס
מצעד של פעילי המפלגה באתוקה, לפני כשנתיים/רויטרס

"זוהי התפתחות חשובה מאין כמוה, ואסור לבזבז זמן בהעמדה לדין של הפושעים הללו וכליאתם לכל חייהם", אמר אתמול בכיר במפלגת השמאל הקיצוני היוונית "אנטרסיה". "פעולותיהם הרצחניות עברו בשקט זמן רב מדי".

"השחר הזהוב" נבחרה לראשונה לפרלמנט היווני ב-2012, לאחר קמפיין שיצא נגד מדיניות ההגירה של המדינה על רקע המצב הכלכלי הקשה שאליה נקלעה בשל משבר החוב החמור, במסגרתו שיעור הגירעון עלה לכמעט 14% מהתוצר. לאחר חשיפת הרקע הפלילי של המפלגה היא חוותה ירידה ניכרת בתמיכה בה, אם כי הצליחה השנה לראשונה להכניס שלושה מחבריה לפרלמנט האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully