וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמ"ל ישראלי מאולתר בהימלאיה: "הכול מתנהל עם דף ועט"

17.10.2014 / 0:32

שירה בליי הקימה עם תרמילאים נוספים חדר מצב במורדות רכס האנאפורנה, שבו אירעה מפולת השלגים הקטלנית. לוואלה! חדשות סיפרה: "הגיעו מטיילים עם כוויות קור, דואגים לאלו שלמעלה"

צילום: רויטרס, עומר מירון, ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי
"מי שלא נמצא פה בשטח לא יכול לקבל את המידע"

יותר מיממה חלפה מאז אירעה מפולת השלגים ברכס האנאפורנה שבהרי ההימלאיה בנפאל, ומלבד שלושת המטיילים הישראלים שאושר דבר מותם, ישנם עדיין תרמילאים רבים שנחשבים נעדרים. על מנת לסייע למשרד החוץ וליחידות החילוץ השונות לאתר את אלו שנותרו בהרים המושלגים וטרם הצליחו לרדת מהרכס, הקימו כמה מטיילים ישראלים חמ"ל מיוחד בשיפולי ההרים שממנו הם מנהלים את הקשר בין הרשויות הנאפליות לבין הגורמים הישראליים.

שירה בליי, אחת המטיילות שהקימו את חדר המצב המאולתר, סיפרה על דרך העבודה במקום. "אנחנו נמצאים בכפר שנקרא צ'אמה, המקום שאליו כולם מגיעים אחרי שמסיימים את המסלול", היא אמרה אמש (חמישי) בשיחה עם וואלה! חדשות. "אנחנו בקשר עם איש החילוץ הישראלי חיליק מגנוס ועם משטרת נפאל. מכיוון ששום דבר לא ממוחשב פה, והכול מתנהל עם דף ועט, מי שלא נמצא פה בשטח לא יכול לקבל את המידע. לכן, את המידע על כל המטיילים שנכנסו לשמורה בימים האחרונים נוסף על מה שהמטיילים שמגיעים מלמעלה מדווחים לנו אנחנו מעבירים לחיליק ולשגרירות".

אסון בנפאל - כותרות אחרונות:
ההרוגה השנייה בנפאל: נווטת הקרב הדתייה הראשונה בצה"ל
פצוע ישראלי בנפאל: "המדריך נטש אותנו באמצע הדרך"
אגם נהרג בנפאל: "ביקש להיות המפונה האחרון"

חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
מטיילים ממתינים לחילוץ על רכס האנאפורנה/רויטרס

לדבריה של בליי, "רוב המטיילים הגיעו בסדר, אבל הרבה צעירים, גם ישראלים וגם זרים, הגיעו עם פציעות קור וכוויות בעיניים. אנחנו מנסים להרגיע אותם. השתדלנו שכולם ייצרו קשר עם הבית שלהם". בליי האשימה את המשטרה הנפאלית בכך שלמרות האסון, היא לא עוצרת מטיילים מלהמשיך ולעלות לקצוות המושלגות. "יש הנחיות מעוותות של סוכנויות הנסיעות כאן", אמרה.

בליי סיפרה עוד כי מזג האוויר הסוער באזור לא פוסק, ובשל כך הם ייאלצו לקפל מחר את החמ"ל, ולשוב לעיר המוצא לטרק, פוקרה. "יש תחזית צפויה של עוד סופה, אז מחר בבוקר אנחנו מתקפלים מפה", אמרה. "כל הישראלים בורחים. עברנו פה מספיק תלאות, אנחנו רק דואגים לאלו שנמצאים למעלה. אנחנו ממש מקווים שיהיה בסדר".

עוד באותו נושא

השקט המתעתע בנפאל: נופים עוצרי נשימה, אך לא בלי סכנות

לכתבה המלאה

אחת ההרוגות: נווטת הקרב הדתייה הראשונה בצה"ל

בתוך כך, החיפושים היום אחר הנעדרים הישראלים יימשכו. לכוחות החילוץ שכבר נמצאים במדינה יצטרפו אנשי צוות החילוץ של חברת "הראל". לדברי נציג החברה, אוליבר אליעזר, "המחלצים יפעילו מסוקים אזרחיים שכורים בתיאום מלא עם חיל האוויר הנפאלי, על מנת להגיע לכל הישראלים התקועים במקומות ללא תקשורת. נוציא אותם משם בצורה מדורגת". "לצערנו", הוא הוסיף, "יש תחזית שלפיה מזג האוויר הולך להחמיר ומשקעים צפויים לרדת בכמות בלתי סבירה לעונה, בעיקר שלגים בגבהים בפסגות הגבוהות. אנחנו כרגע במלחמת זמן נגד מזג האוויר".

עד כה אישר משרד החוץ כי שלושה מטיילים ישראלים נהרגו במפולת השלגים. המטייל הראשון שהותר שמו לפרסום היה אגם לוריא, צעיר בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל. הוא הותיר אחריו אם ושני אחים גדולים. כמה שעות מאוחר יותר הותר לפרסם כי סרן תמר אריאל, קצינה בחיל האוויר בת 24 מהמושב משואות יצחק שליד אשקלון, נהרגה גם היא באסון. אריאל נחשבת לקצינה פורצת דרך בצה"ל, וזאת בשל העובדה כי היא נווטת הקרב הדתייה הראשונה בתולדות הצבא. היא הותירה אחריה זוג הורים וחמישה אחים. הרוג נוסף באירוע הוא נדב שהם, בן 30 מהיישוב מצפה הושעיה שבגליל התחתון. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully