וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון ציינה את יום השואה: "ניאבק בניאו-נאצים"

29.1.2014 / 2:20

שר המשטרה היווני השתתף בטקס לציון יום השואה הבינלאומי באתונה והבהיר שהממשלה תמשיך לפעול בנחישות נגד מפלגת "השחר הזהוב". שגריר ישראל החמיא: "מסר ברור נגד אנטישמיות"

שגריר ישראל ביוון, אריה מקל, עם השחקן ג'רמי איירונס בטקס יום השואה באתונה, ינואר 2014. שגרירות ישראל באתונה, מערכת וואלה! NEWS
שגריר ישראל אריה מקל/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ישראל באתונה

ממשלת יוון נגד המפלגה האנטישמית: הממשלה היוונית ניצלה את יום השואה הבינלאומי שחל השבוע כדי להעביר מסר ברור נגד מפלגת "השחר הזהוב" הימנית-קיצונית, שמקדמת עמדות אנטישמיות ומאיימת על היציבות במדינה.

יום השואה הבינאלומי - כותרות נוספות:
נשיא הקונגרס היהודי: ”השואה אינה נושא לבדיחות”
הניצול ששרד את צעדת המוות - ומת ביום השואה
משלחת ח”כים באושוויץ: ”לא לתת לעוול לצמוח שוב”

בטקס מיוחד לציון יום השואה הבינלאומי שנערך שלשום (שני) באתונה, במעמד שגריר ישראל אריה מקל, אמר שר המשטרה היווני כי ממשלתו "תפעל בנחישות רבה" נגד המפלגה, והוסיף כי הממשלה "לא תאפשר לגורמים ניאו-נאציים להתגבר" ביוון. בטקס שנערך באתונה השתתפו כאלף בני אדם, בהם השחקן הבריטי זוכה פרס האוסקר, ג'רמי איירונס, שהקריא קטעים מספריהם של אלי ויזל ופרימו לוי.

מצעד של חברי מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית, אתונה, יוון, 29 במאי 2012. רויטרס
מצעד של חברי מפלגת "השחר המוזהב" באתונה/רויטרס

יום השואה הבינלאומי צוין השבוע בכל רחבי אירופה, אך ביוון הוא היה רלוונטי במיוחד, על רקע צמיחתה המדאיגה של מפלגת "השחר הזהוב", שזכתה בבחירות האחרונות בכ-6% מקולות הבוחרים במדינה. מדובר במפלגה שמזדהה בגלוי עם רעיונות נאציים ושסמלה מזכיר את סמל צלב הקרס. המפלגה מעודדת את תומכיה לפעול באלימות נגד מתנגדיהם הפוליטיים, מה שגרם לממשלה לאסור כמה מבכירי המפלגה, כולל ארבעה חברי פרלמט המשתייכים לשורותיה.

באירוע נוסף שנערך ביוון לציון יום השואה הבינלאומי, בעיר סלוניקי שיותר מ-90% מיהודיה נרצחו בשואה, הודיעה העירייה על הקמת מוזיאון להנצחת הקהילה היהודית בעיר. המוזיאון יוקם במקום בו עמדה בעבר תחנת הרכבת של סלוניקי שממנה נשלחו מאות אלפי יהודים אל מותם. ממשלת גרמניה תשתתף במימון המוזיאון, שניהולו יופקד בידי הקהילה היהודית הקיימת בסלוניקי, שמונה כאלף בני אדם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מצעד של חברי מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית, אתונה, יוון, 29 במאי 2012. רויטרס
סמל המפלגה מזכיר את צלב הקרס של המפלגה הנאצית/רויטרס

בשני האירועים, באתונה ובסלוניקי, השתתף השגריר מקל, שאמר כי ממשלת יוון שולחת בפעולותיה "מסר ברור נגד קיצוניות, אנטישמיות ושנאת זרים", והחמיא ליוון על התמודדותה עם האיום הניאו-נאצי שצמח במדינה. מקל הוסיף כי אי אפשר לנתק את הצעדים ההיסטוריים להנצחת השואה ביוון מהקשר ההולך ומתהדק בן יוון לישראל, קשר שבא לידי ביטוי גם בביקור שערכו ראש ממשלת יוון, אנטוניוס סמאראס, ושרי ממשלתו בירושלים בחודש אוקטובר.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully