וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הקונגרס היהודי: "השואה אינה נושא לבדיחות"

ד"ר משה קנטור נאם בפני הפרלמנט האירופי לרגל יום השואה הבינלאומי: "אנטישמיות איננה הבעת דעה, אלא פשע". הוא תקף את תופעת ההצדעה ההפוכה במועל יד, שתופסת תאוצה ביבשת

מועל יד חלקי – קנל. אינסטגרם, צילום מסך
"הצעירים שיוצאים לבילוי מדגימים שנאת יהודים". צעירה מבצעת את תנועת ה"קנל"/צילום מסך, אינסטגרם

נשיא הקונגרס היהודי-אירופי, ד"ר משה קנטור, נשא אמש (שני) נאום בפני הפרלמנט האירופי בבריסל לרגל יום השואה הבינלאומי, במהלכו גינה את אלו המתבדחים על השואה ואת הטוענים כי ריסון האנטישמיות הוא עניין של הגבלת חופש הדיבור. "השואה איננה נושא לבדיחות", הבהיר קנטור, "אנטישמיות איננה הבעת דעה, כי אם פשע".

קנטור התייחס בדבריו גם לתופעת ה"קנל", הצדעה הפוכה במועל יד שהחל בה הקומיקאי הצרפתי דיודונה, ושהחלה לתפוס באירופה. לטענתו של קנטור, הפופלריות לה זוכה התופעה מלמדת כי האנטישמיות לא נעלמה מאירופה. "אנו עדים היום לדמוקרטיזציה מוחלטת של האנטישמיות", אמר קנטור, והוסיף: "הצדעה הפוכה במועל יד מול מחנה ההשמדה אושוויץ, באנדרטת השואה בברלין, מול בתי כנסת ואפילו מול בית הספר היהודי בטולוז - בו נרצחו, לאור יום, שלושה ילדים יהודים ומורה - מתבצעת באין מפריע וללא עונש". לדבריו, דיודונה הוא "אנטישמי", והההצדעה ההפוכה "מספקת הזדמנות להדגים שנאת יהודים - לצעירים שיוצאים לבילוי, לחיילים ואפילו לכדורגלן שמבקיע שער".

גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס אמש ליום השואה הבינלאומי. אובמה אמר כי תופעת האנטישמיות קיימת גם היום, אולם אפשר וצריך להילחם בה. "מישל, אני וכל העם האמריקני לצד ידידנו בישראל, מחויבים לא רק לזכור, אלא גם לפעול", אמר אובמה. הוא חתם את דבריו בהתחייבות: "לעולם לא לשכוח, לעולם לא לתת לזה לקרות שוב".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
משלחת ח"כים באושוויץ: "לא לתת לעוול לצמוח שוב"
הפגנה נגד נשיא צרפת גלשה לגזענות: "יהודים החוצה"
אובמה: "לא נשכח את השואה, נפעל נגד מכחישיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully