וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה נגד נשיא צרפת גלשה לגזענות: "יהודים החוצה"

AP, רויטרס

27.1.2014 / 13:46

17 אלף בני אדם התקהלו בפריז, הפגינו נגד נישואי הומואים ודרשו מנשיא צרפת להתפטר: "הרומן שלך - בושה לאומית". פרודתו באה להודו והשיבה בעוקצנות לשאלה על מעמדה החדש

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

250 איש נעצרו אתמול (ראשון) בהפגנה גדולה בפריז. המפגינים התכנסו בצעדה שכותרתה "יום הזעם", מחאה כללית נגד מדיניותה הכלכלית של ממשלת צרפת. המפגינים קראו להדיח את הנשיא פרנסואה הולנד והתעמתו עם כוחות הביטחון. 19 שוטרים נפצעו.

17 אלף בני אדם השתתפו בצעדה, שאורגנה על ידי קבוצות שונות מהימין הקיצוני, ממפלגות המרכז ומתומכיו של הקומיקאי דיודונה. מפלגת "החזית הלאומית" הפופולרית, בראשות מארין לה פן מהימין הקיצוני, לא השתתפה בעצרת. ככל הנראה, לה פן לא רצתה להצטייר כמי שמנצלת את מצוקתו האישית של הנשיא לרווח פוליטי.

סרטונים שהופצו באינטרנט תיעדו קבוצה גדולה של מפגינים שהתפצלו מהעצרת הראשית. הם צעקו "יהודים - צאו מצרפת", והצדיעו במועל יד חלקי ("קנל"). כמה מהם שרו את השיר שחיבר הקומיקאי דיודונה, "שואננס". מפגינים אחרים צעקו "לא לנישואים חד-מיניים" ואחרים הניפו כרזות שעליהן נכתבו סיסמאות לאומניות. משתתפים רבים באו לעצרת לבושים בצבעי דגל הלאום ושרו את ההמנון הצרפתי "לה מארסייז".

הפגנה נגד נשיא צרפת פרנסואה הולנד. פריז, 26 בינואר 2014. רויטרס
מפגינה עם שלט הקורא לנשיא הולנד להתפטר, אמש בפריז/רויטרס

כמה מהנואמים אמרו בעצרת כי הם חשים "בושה לאומית" בשל הרומן שניהל הנשיא הולנד, שהביא לפרידתו בסוף השבוע מזוגתו ואלרי טרירוולייר. סקר הפופולריות החודשי, לעומת זאת, העלה לאחרונה את אחוז התמיכה הציבורית בנשיא הולנד אל רף ה-30%, אחרי שמעמדו היה בשפל חסר תקדים של 15%.

טרירוולייר, בת 48, באה הבוקר להודו, כדי לסייר בבתי חולים לילדים ובעמותות צדקה המספקות מזון ליתומים. גדודי עיתונאים המתינו לה בהגעתה, וצילמו אותה בהופעתה הפומבית הראשונה זה שבועיים. טרירוולייר אושפזה בשל התמוטטות עצבים, ככל הנראה אחרי שהולנד בישר לה כי בכוונתו להיפרד ממנה.

כשנשאלה מה דעתה על התואר "הגברת הראשונה", שנשלל ממנה, השיבה: "כמעט ולא שמתי לב. זו התשובה".

לקריאה נוספת
הקומיקאי הצרפתי דיודונה נחקר בחשד שהיכה גובה מסים

ואלרי טרירוולייר, פרודתו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד. מומבאי, 27 בינואר 2014. רויטרס
טרירוולייר, הבוקר במומבאי, טועמת מזון בבית יתומים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully