וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק באבולה: אובמה אישר גיוס חיילי מילואים למשימת הסיוע

נשיא ארצות הברית הודיע לקונגרס כי מספר לא ידוע של חיילים מצבא ארה"ב והמשמר הלאומי יישלחו למערב אפריקה לצורך סיוע הומניטרי. היום: תרגיל בנתב"ג ידמה הגעת חולה בנגיף לישראל

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפגש בבית הלבן עם אדם שחלה באבולה בליבריה והבריא, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
אובמה נפגש עם אדם שחלה באבולה בליבריה והבריא, חודש שעבר/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אישר אמש (חמישי) לפנטגון לגייס חיילי מילואים מצבא ארה"ב וכן חיילים מהמשמר הלאומי, על מנת לסייע למאמצים ההומניטריים במדינות מערב אפריקה במאבק נגד נגיף האבולה.

במכתב לקונגרס האמריקני מסר אובמה כי מספר לא ידוע של חיילי מילואים יישלחו למשימה באזור, במהלכה יסייעו לרשויות במדינות כמו ליבריה, גינאה וסיירה לאון להקים מרפאות ניידות, לאתר חולים ולשנע ציוד רפואי. עם זאת, החיילים לא יבואו במגע ישיר עם תושבי המקום שנדבקו בנגיף, שגבה נכון לסוף השבוע את חייהם של כ-4,500 בני אדם - עלייה של כ-500 קורבנות מאז יום שישי האחרון. ארצות הברית התחייבה בעבר כי תשלח עד 4,000 חיילים למערב אפריקה לצורך סיוע במאבק באבולה. כיום מוצבים באזור 500 אנשי צבא, בהם מהנדסים, אנשי לוגיסטיקה ומומחי תקשורת.

הלילה ערך אובמה דיון נוסף בבית הלבן בנוכחות גורמי ממשל בכירים בנושא האבולה, יומיים לאחר שערך דיון דומה. נשיא ארה"ב ביטל שלשום נסיעה לקונטיקט ולניו ג'רזי על מנת לדון בתגובת הממשלה לנגיף. בין הנוכחים בדיון: שרת הבריאות של ארה"ב סילביה מתיוס בורוול, ראש הסגל בבית הלבן דניס מקדאנה והיועצת לביטחון לאומי סוזן רייס.

נגיף האבולה - כותרות אחרונות:
קרוב ל-500 קורבנות חדשים לאבולה בחמישה ימים
ניגריה "נקייה מאבולה": מה יש לעולם ללמוד ממנה?
עובד האו"ם שנדבק באבולה בליבריה מת בביה"ח בגרמניה

חיילים בצבא ארה"ב מתאמנים לקראת יציאתם למערב אפריקה לסיוע במאבק באבולה, אוקטובר 2014. רויטרס
חיילי צבא ארה"ב מתאמנים לקראת יציאתם למערב אפריקה למאבק באבולה, השבוע/רויטרס

בתוך כך, ממשלת ג'מייקה הודיעה הלילה כי תאסור את כניסתם של אנשים שביקרו במדינות מוכות אבולה לשטחה. השר לביטחון פנים של המדינה מסר כי אנשים שהיו בליבריה, גינאה וסיירה לאון לא יורשו להיכנס למדינה. בנוסף ייאסרו טיסות מג'מייקה לשלוש המדינות. בארצות הברית מופעל לחץ כבד על ממשל אובמה מכיוון הרפובליקנים בקונגרס הקוראים לנהוג בצעד דומה - לו מתנגד אובמה בתוקף. בחודש שעבר קראה מועצת הביטחון של האו"ם למדינות העולם להסיר את הגבלות הנסיעה למדינות מערב אפריקה. הגבלות אלו, נטען, משאירות את המדינות מבודדות ופוגעות ביכולתן לקבל סיוע ולהיאבק במגיפה.

היום יתקיים בנמל התעופה בן גוריון תרגיל ראשון שידמה הגעה של חולה בנגיף האבולה לישראל. אמש קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות טלפונית לבחינת היערכות רשויות המדינה להתפשטות הנגיף. בשיחה השתתפו שרת הבריאות יעל גרמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפקט ומנהל נתב"ג שמואל זכאי. בשיחה הנחה נתניהו להגביר את ההיערכות בכל דרכי הכניסה לישראל ולנקוט צעדי מנע, לרבות בדיקות חום לנוסעים המגיעים מאזורים שבהם התפרץ הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully